Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör PC med Cubase SX2 och Àr lite förvirrad. Varför hittar jag/Cubase inte alla Vst jag har lagt in? Vissa Àr tillgÀngliga men inte alla. Har testat at köra det separat och dÄ fungerar det men inte i Cubase.

De ligger i sama mapp. C:\Program\Steinberg\VstPlugins

Jag har inga andra problem förutom detta. SnÀlla hjÀlp mig... Har suttit ett bra tag nu trots att musikjuridiken mÄste lÀsas...

Annons
Postat

Kolla sÄ att du har alla dll-filerna för varje vst-plugg, det Àr den filen som fungerar som sökmotor för cubase.

Annars vet jag inte riktigt, kanske bÀst att installera om det pluggar som du anvÀnder mest om inte ovanstÄende fixar biffen.

Mvh / djonas

Postat (redigerat)

Hej

Kolla om du har en VSt map som ligger under Cubase SX mappen... alltsÄ inte direkt under Steinberg mappen. Placera filerna dÀr sÄ bör det fungera.

Dvs hÀr... C:\Program\Steinberg\Cubase SX\VstPlugins...

A.D

Redigerat av Albert.D
Postat (redigerat)

Hej igen !

Det var vÀldigt konstigt.

NÄgra frÄgor

1. Hur gör du nÀr du installerar pluggarna i frÄn början?.

2. Installeras Vst pluggarna via ett installationsprogram eller lÀgger du till dem manuellt?

A.D

Redigerat av Albert.D
Postat
eeh... Vilken lista? Var?

devices ---> plugin information

Det var tvÄ som inte var förbockade. En av dem var den jag vill fÄ att fungera.

Jag har bockat för dem, startat om programmet, kollat sÄ de fortfarande Àr förbockade (vilket de var) men Cubase hittar dem fortfarande inte.

Postat

Prava att uppdatera plugins via plugin - devices, DĂ„ gĂ„r Cubase igenom alla dina pluggar och ser om de fungerar eller om de Ă€r inaktiva. Du kan kolla om de som du inte ser kommer upp dĂ„, det brukar bli felmedelanden. En del pluggar vill inte vara med om du har flyttat dem, dĂ„ fĂ„r man installera pĂ„ nytt. 🙂

Postat

TyvÀrr har inga av era tips fungerat hittills. Har bara till imon förmiddag pÄ mig innan det mÄste fungera...

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)

EDIT: fel fel fel fel fel fel

Redigerat av maxmaxmax
Postat
TyvÀrr har inga av era tips fungerat hittills. Har bara till imon förmiddag pÄ mig innan det mÄste fungera...

Hej igen !

Jag tog hem denna vst gratis plugg och skulle installera dette

....se lÀnk

Glaceverb gratisreverb

http://www.dasample.com/index.php?show=glaceverb

NÀr jag startar installatins programmet sÄ vill det lÀgga filerna under

C:\program\steinberg\vstplugins...

Men nÀr jag startar Cubase och skall anvÀnda detta dÄ hittar inte Cubase detta alls.

Precis som jag skivit tidigare...

Jag valde dÄ en annan sökvÀg vid installation av denna plugg nÀmligen...

C:\program\steinberg\Cubase SX\vstplugins...

Viola... sÄ fungerar detta hur bra som helst.

Fungerar inte detta för dig sÄ INSTALLERA OM CUBASE HELT.

A.D

Postat

Vilka pluggar Àr det som inte fungerar? Kanske det kan ge nÄgra uppslag. Detta lÄter inte precis som ett standardfel. Det brukar ha med flyttande eller installation att göra, eller med buggiga pluggar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.