Jump to content
Annons

Det där "lp wosh" ljudet

Recommended Posts

borgona (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hur får man till det? Det där när någon gör något och man bara typ: Jag tycker blah.. och så säger den andra något och man bar ja, fast snabbt bara va? Ljudet där 😛 Ofta i komedier 😛

Redigerat av borgona
Annons
Postat

Hur får man till det? Det där när någon gör något och man bara typ: Jag tycker blah.. och så säger den andra något och man bar ja, fast snabbt bara va? Ljudet där 😛 Ofta i komedier 😛

Jag har svårt att förstå vad du menar. Förklara gärna tydligare, och helst utan att använda bara och typ.

Postat

Fattar inte riktigt vad du menar. Kan du länka till något klipp där "lp wosh" finns med?

borgona (oregistrerad)
Postat

Det där ljudet som man hör (motsvarar ett plötsligt avbrott på skivan). Okej, se dialogen nedan: OBS! Dålig! xD

- Bra att ni lämnade grisarna på Olssons tomt.

- Ja, vi flyttade dem. De är på din tomt.

- Bra. (Ljudet) Va?

Dålig ja, men för att ni ska få en uppfattning om vad jag menar. När det inte riktigt går som man vill att det ska gå. När man har att göra med inkompetenta idioter t.ex. Som i Hem till Midgård t.ex. 😛

Postat

Jag har svårt att förstå vad du menar. Förklara gärna tydligare, och helst utan att använda bara och typ.

hähä ☺️

borgona (oregistrerad)
Postat

Tack CHAE 😄 Precis det jag letade efter ^^ Något man kan göra i program eller fixa på andra sätt?

Postat (redigerat)

Tack CHAE 😄 Precis det jag letade efter ^^ Något man kan göra i program eller fixa på andra sätt?

Göra det ljudet i något program kan man säkert men jag har då ingen aning om hur 😛 Prova den här sajten.

Simma lugnt!

/CHAE

Redigerat av CHAE
Postat

Leta upp någon gammal lp som du inte är rädd om (typ med svensk progg, jag hade såna och lekte med när jag var liten). Sedan spelar du in när du rycker tonarmen från den så att nålen drar över vinylen. Skivan lär bli ospelbar efteråt, och du lär behöva byta nål efteråt, men du får ljudet som du söker efter :rolleyes:

Postat

Leta upp någon gammal lp som du inte är rädd om (typ med svensk progg, jag hade såna och lekte med när jag var liten).

🙁

Postat

🙁

Se det från den ljusa sidan, det väckte ju mitt intresse för musik!

Hade en gammal lp-spelare också som jag brukade spela alla mina leksaker på. Fattade aldrig att de där stora, skojiga runda sakerna och den där snurrande tallriken hörde ihop ;P

Postat

Se det från den ljusa sidan, det väckte ju mitt intresse för musik!

Hade en gammal lp-spelare också som jag brukade spela alla mina leksaker på. Fattade aldrig att de där stora, skojiga runda sakerna och den där snurrande tallriken hörde ihop ;P

Själv tryckte jag in mackor i pappas nya fina bandspelare. Vad dum man var när man var liten!

Till ts: Det första ljudet på samplingen Linus länkade till är ju det ljud du var ute efter:)

/Chrille

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.