Jump to content
Annons

Är det ett ljudkort jag behöver?


PU3

Recommended Posts

Hej, det kanske finns en tråd om detta (eller flera). hittade inte direkt svaret jag sökte iallafall!

När jag börjar komma igång med låten jag skapar och det blir lite mer för datorn att buffra så måste

jag ha runt 150 ms i bufferlängd för att inte drabbas av knaster och hack när jag arbetar i låten.

jag använder en dator med AMD quad core 3.4 gh 4 gb ram, jag använder även det integrerade ljudkortet

på moderkortet.

Jag har börjat ana att det är vid ljudkortet det flaskhalsar, är det så tro?

MVH /Patrick

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okey, tack så mycket! ja, jag har hört lite om det där! kanske tar och installerar det så länge...

jag tänkte skaffa mig ett midi synth och då är det ju värdelöst med fördröjning på ljuden.

Finns det några riktlinjer på vilka ljudkort man ska satsa på eller är det bara att ta första bästa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det några riktlinjer på vilka ljudkort man ska satsa på eller är det bara att ta första bästa?
Se till att ljudkortstillverkaren erbjuder ASIO-drivrutiner.

Är det en stationär dator skulle jag föreslå ett internt kort, har du PCI- eller PCI Express-plats ledig i datorn?

Är det en bärbar dator, har den Firewire-port?

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till att ljudkortstillverkaren erbjuder ASIO-drivrutiner.

Är det en stationär dator skulle jag föreslå ett internt kort, har du PCI- eller PCI Express-plats ledig i datorn?

Är det en bärbar dator, har den Firewire-port?

Okey! tack, jag har en stationär och har ett gäng portar lediga.

Men annars, jag är inte så advancerad användare.. ska jag leta bland de lägre prisklasserna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men annars, jag är inte så advancerad användare..
Inga hårda krav alltså.

Kolla in ESI Juli@ eller M-Audio Delta Audiophile 2496

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga hårda krav alltså.

Kolla in ESI Juli@ eller M-Audio Delta Audiophile 2496

Plussar på ESI Juli@-kortet faktiskt. Hade det förr i världen och det fungerade som en klocka. Är måhända TS intresserad av kortet i fråga finns ett eventuellt till salu (ska bara arsla mig till föräldrahemmet och plocka hem det).

PU3, PM:a mig vid intresse, m'kay?

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...