Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vad Àr detta för synth?

HĂ„rd/mjukvara? Årtal? NĂ„gon?

GÀrna en motivering till svaret ocksÄ.

EDIT: PGA ett att ljudfilen tydligen inte var sÄ specifik nog lÀgger jag ned den hÀr trÄdens ursprungliga syfte. Men ni fÄr gÀrna kasta ett öra ÀndÄ.

Redigerat av Neko
Annons
Postat (redigerat)

😳

Kunde du inte tagit nĂ„t svĂ„rare.....? 😉

Nu Àr jag ju iofs rÀtt sÄ dÄlig pÄ sÄnt hÀr, men i mina öron Àr det hÀr ett ljud som de allra flesta synthar kan fixa till nÄgotsÄnÀr... SÄ kort sagt: Ingen jÀvla aning!

🙁

Redigerat av android
Postat
Vad Àr detta för synth?

Microkorg!!

GÀrna en motivering till svaret ocksÄ.

Det Àr den enda synthen du har!!

Postat

mjuk hĂ„rdvara ? 😆

plyschsynt ? 🙁

nÀ, berÀtta nu,

nu har jag vĂ€ntat en hel timme pĂ„ svaret 😆

Postat

LÄter bekant för mig men jag kan inte sÀtta fingret pÄ det... JÀlar jag vet att jag hört det dÀr tidigare.

Postat

Tja... det Àr som Android sÀger ett vÀldigt anonymt ljud.

Tror jag skulle kunna skruva till nÄt dylikt pÄ de flesta syntar, mjuka som hÄrda.

NÄt digitalt Àr det vÀl?

Postat (redigerat)

TrĂ„kigt att det tyligen var ett sĂ„ allmĂ€nt ljud. Kanske Ă€r jag som Ă€r svag dylika för pads vem vet 🙁

DÀremot har jag varken lyckats skruva fram det pÄ min microkorg eller Juno 106a. Det Àr för snedstÀmt för junon och för mÄnga röster för korgen. (Plus att ingen att framförallt junons filter inte lÄter pÄ det hÀr viset) Albino mfl klarar det sÀkert med glans, men andra gratislÄdor som Synth1 Àr sÀmre pÄ den fronten.

Skulle kanske laggt upp ett annat ljudexempel, men det fĂ„r vara skit samma. Syftet var att kolla vilken typ av svar som kom fram, men det kom ju inte fram sĂ„ himskans mĂ„nga (antagligen beroende pĂ„ ljudexemplet förlĂ„t mig). Jag skulle kolla om Synthedit syntar kunde misstas för att vara mer Ă€n vad de var. Men eftersom jag valde ett dĂ„ligt exempel fĂ„r jag skylla mig sjĂ€lv 😆 Jag skall inte uppehĂ„lla rockfart lĂ€ngre Ă€n vad han behöver, och Oslberg var nĂ€rmast rĂ€tt.

Än sĂ„ lĂ€nge har Ă„bĂ€ket inget namn egentligen. Men synthedit Ă€r det. Hela dagen, dessvĂ€rre lite hungrig, men den har rĂ€tt mĂ„nga oscillatorer och filter, sĂ„ jag fĂ„r vĂ€l skylla pĂ„ det och skicka majken pĂ„ att optimera den. Än sĂ„ lĂ€nge har den knappt ett GUI, men Ă€r det nĂ„gon som Ă€r intresserad av att testa sĂ„ Ă€r ni vĂ€lkomna. Kan sĂ€tta ihop nĂ„got som gĂ„r att anvĂ€nda isf. Är det vĂ€rt att betala 0 kr för ett dylikt sound? Är det nĂ„got jag kan jobba vidare pĂ„?

Olsberg, en Osiris 12 som Àr bra mkt snÄlare Àr pÄ god vÀg. Hörs i Debrees lÄt hÀr pÄ forumet.

EDIT: SlÀnger med en lÀnk för de som vill prova synten. Den saknar som sagt GUI och har inga presets. LÄten ovan Àr inspelad med startljudet.

Redigerat av Neko
Postat

LĂ€tt att sĂ€ga i efterhand, men sĂ„nt hĂ€r Ă€r ju kul 🙁 Men att det var nĂ„got frĂ„n Synthedit tyckte jag nĂ€stan kunde höras. Sedan att det var en av dina kreationer var en (kvalificerad?) gissning. FortsĂ€tt gĂ€rna med sĂ„nt hĂ€r!

Postat (redigerat)
Synthedit tyckte jag nÀstan kunde höras.

Var ju lite det jag var ute efter. Satt och grubblade över oscillatorerna nÀmligen. Filtren Àr inte standardgrejjorna, utan ett filter som jag fÄtt hem frÄn synthedits sida.

EDIT: Man kan ju dock konstatera att det inte lĂ„ter sĂ€mre Ă€n vilken synth som helst 🙁

Redigerat av Neko
Postat

LĂ„ter flĂ€skigt och fint! 🙂 - Vilket iofs gör att den tuggar CPU, men skit i det 😉

Kör du nÄgra sÄna dÀr tokiga symphonic moduler som dubblar oscillatorerna?

/Majken

Postat
LĂ„ter flĂ€skigt och fint! 🙂 - Vilket iofs gör att den tuggar CPU, men skit i det 😉

Kör du nÄgra sÄna dÀr tokiga symphonic moduler som dubblar oscillatorerna?

/Majken

Nej, men skulle gĂ€rna testa om de inte suger för mkt CPU 🙂

suttit och dubblat oscar sjĂ€lv. 12 stycken i tvĂ„ par (A och 😎 om 6. GĂ„r att köra A, B, A+B och Off. sĂ„ man kan snĂ„la in lite pĂ„ den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.