Neko Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 (redigerat) Vad Àr detta för synth? HÄrd/mjukvara? à rtal? NÄgon? GÀrna en motivering till svaret ocksÄ. Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT: PGA ett att ljudfilen tydligen inte var sÄ specifik nog lÀgger jag ned den hÀr trÄdens ursprungliga syfte. Men ni fÄr gÀrna kasta ett öra ÀndÄ. Redigerat 10 februari 2005 av Neko
android Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 (redigerat) đł Kunde du inte tagit nĂ„t svĂ„rare.....? đ Nu Ă€r jag ju iofs rĂ€tt sĂ„ dĂ„lig pĂ„ sĂ„nt hĂ€r, men i mina öron Ă€r det hĂ€r ett ljud som de allra flesta synthar kan fixa till nĂ„gotsĂ„nĂ€r... SĂ„ kort sagt: Ingen jĂ€vla aning! đ Redigerat 10 februari 2005 av android
dbd Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Vad Àr detta för synth? Microkorg!! GÀrna en motivering till svaret ocksÄ. Det Àr den enda synthen du har!!
tordA Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 mjuk hĂ„rdvara ? đ plyschsynt ? đ nĂ€, berĂ€tta nu, nu har jag vĂ€ntat en hel timme pĂ„ svaret đ
L.C Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 LÄter bekant för mig men jag kan inte sÀtta fingret pÄ det... JÀlar jag vet att jag hört det dÀr tidigare.
Lindeberg Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Tja... det Àr som Android sÀger ett vÀldigt anonymt ljud. Tror jag skulle kunna skruva till nÄt dylikt pÄ de flesta syntar, mjuka som hÄrda. NÄt digitalt Àr det vÀl?
Neko Postat 10 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 10 februari 2005 (redigerat) TrĂ„kigt att det tyligen var ett sĂ„ allmĂ€nt ljud. Kanske Ă€r jag som Ă€r svag dylika för pads vem vet đ DĂ€remot har jag varken lyckats skruva fram det pĂ„ min microkorg eller Juno 106a. Det Ă€r för snedstĂ€mt för junon och för mĂ„nga röster för korgen. (Plus att ingen att framförallt junons filter inte lĂ„ter pĂ„ det hĂ€r viset) Albino mfl klarar det sĂ€kert med glans, men andra gratislĂ„dor som Synth1 Ă€r sĂ€mre pĂ„ den fronten. Skulle kanske laggt upp ett annat ljudexempel, men det fĂ„r vara skit samma. Syftet var att kolla vilken typ av svar som kom fram, men det kom ju inte fram sĂ„ himskans mĂ„nga (antagligen beroende pĂ„ ljudexemplet förlĂ„t mig). Jag skulle kolla om Synthedit syntar kunde misstas för att vara mer Ă€n vad de var. Men eftersom jag valde ett dĂ„ligt exempel fĂ„r jag skylla mig sjĂ€lv đ Jag skall inte uppehĂ„lla rockfart lĂ€ngre Ă€n vad han behöver, och Oslberg var nĂ€rmast rĂ€tt. Ăn sĂ„ lĂ€nge har Ă„bĂ€ket inget namn egentligen. Men synthedit Ă€r det. Hela dagen, dessvĂ€rre lite hungrig, men den har rĂ€tt mĂ„nga oscillatorer och filter, sĂ„ jag fĂ„r vĂ€l skylla pĂ„ det och skicka majken pĂ„ att optimera den. Ăn sĂ„ lĂ€nge har den knappt ett GUI, men Ă€r det nĂ„gon som Ă€r intresserad av att testa sĂ„ Ă€r ni vĂ€lkomna. Kan sĂ€tta ihop nĂ„got som gĂ„r att anvĂ€nda isf. Ăr det vĂ€rt att betala 0 kr för ett dylikt sound? Ăr det nĂ„got jag kan jobba vidare pĂ„? Olsberg, en Osiris 12 som Ă€r bra mkt snĂ„lare Ă€r pĂ„ god vĂ€g. Hörs i Debrees lĂ„t hĂ€r pĂ„ forumet. EDIT: SlĂ€nger med en lĂ€nk för de som vill prova synten. Den saknar som sagt GUI och har inga presets. LĂ„ten ovan Ă€r inspelad med startljudet. Redigerat 10 februari 2005 av Neko
Björn Olsberg Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 LĂ€tt att sĂ€ga i efterhand, men sĂ„nt hĂ€r Ă€r ju kul đ Men att det var nĂ„got frĂ„n Synthedit tyckte jag nĂ€stan kunde höras. Sedan att det var en av dina kreationer var en (kvalificerad?) gissning. FortsĂ€tt gĂ€rna med sĂ„nt hĂ€r!
Neko Postat 10 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 10 februari 2005 (redigerat) Synthedit tyckte jag nĂ€stan kunde höras. Var ju lite det jag var ute efter. Satt och grubblade över oscillatorerna nĂ€mligen. Filtren Ă€r inte standardgrejjorna, utan ett filter som jag fĂ„tt hem frĂ„n synthedits sida. EDIT: Man kan ju dock konstatera att det inte lĂ„ter sĂ€mre Ă€n vilken synth som helst đ Redigerat 10 februari 2005 av Neko
Majken Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 LĂ„ter flĂ€skigt och fint! đ - Vilket iofs gör att den tuggar CPU, men skit i det đ Kör du nĂ„gra sĂ„na dĂ€r tokiga symphonic moduler som dubblar oscillatorerna? /Majken
Neko Postat 10 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 10 februari 2005 LĂ„ter flĂ€skigt och fint! đ - Vilket iofs gör att den tuggar CPU, men skit i det đ Kör du nĂ„gra sĂ„na dĂ€r tokiga symphonic moduler som dubblar oscillatorerna? /Majken Nej, men skulle gĂ€rna testa om de inte suger för mkt CPU đ suttit och dubblat oscar sjĂ€lv. 12 stycken i tvĂ„ par (A och đ om 6. GĂ„r att köra A, B, A+B och Off. sĂ„ man kan snĂ„la in lite pĂ„ den.
osiris Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Osiris 6?đ Nej, det Ă€r inte jag som lĂ„ter đ
Audiomaniker Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 (redigerat) Hej! Hade tÀnkt gissa pÄ ngn strÄkmaskin (ex A*RP String Ensemble (som man inte hört)) lÀt bra tyckA*! Mvh A* Redigerat 10 februari 2005 av A*udiomaniker
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.