Jump to content
Annons

Renegade 5


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Din inspelning Kill?

Piiiz!

/Crunch'

Nope. Dom har väl lagt grunderna i In Flames studio. Sen meckat resten själva. Sen vet jag inte riktigt vart det är mixat. Bara att det är gjort i nåt digitalt SSL. Och att dom inte själva har mixat.

Vilket är bra. Blir lätt kalkon då. Men dom är ju erfarna. Per är ju från Da Buzz och Håkan har ju gjort en hel del.

Sångaren känner jag knappt till. Men bassisten Jimmy är en fd gammal granne.

Och trummisen Markus känner du säkert till då han var med i Lambretta och lirade ihop med din nuvarande kompanjon Petter? Och ett försök till Psych Onation som aldrig blev nåt med.

Fast Ni kör väl nåt nytt nu va? Fan glömmer alltid bort namnet. Med nån ny brud? Hon Villa är väl inte med längre? Låter köttigt det lilla jag hört!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope. Dom har väl lagt grunderna i In Flames studio. Sen meckat resten själva. Sen vet jag inte riktigt vart det är mixat. Bara att det är gjort i nåt digitalt SSL. Och att dom inte själva har mixat.

Vilket är bra. Blir lätt kalkon då. Men dom är ju erfarna. Per är ju från Da Buzz och Håkan har ju gjort en hel del.

Sångaren känner jag knappt till. Men bassisten Jimmy är en fd gammal granne.

Och trummisen Markus känner du säkert till då han var med i Lambretta och lirade ihop med din nuvarande kompanjon Petter? Och ett försök till Psych Onation som aldrig blev nåt med.

Fast Ni kör väl nåt nytt nu va? Fan glömmer alltid bort namnet. Med nån ny brud? Hon Villa är väl inte med längre? Låter köttigt det lilla jag hört!

Åh fasen!

Är det Novak på trummor!?

Undrade mest för det var bra tryck i virveln!

Psych Onation poppade aldrig. Föll mellan stolarna tror jag!? Inte så insatt i det. Sköna låtar dock.

Nya med Petter där jag bankar heter ju Maniquin med Emma Varg som sånglärka.

Rockigt rök i den pipan ska du veta.

Kul att lira med folk som är så helvetes mycket bättre musiker än en själv. Det är en ynnest!

Får väl se hur långt vi kan ta det!?

Kul musik där i alla fall med Renegade 5!!

Piiz Killer!

/Cruncha'

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fasen!

Är det Novak på trummor!?

Undrade mest för det var bra tryck i virveln!

Psych Onation poppade aldrig. Föll mellan stolarna tror jag!? Inte så insatt i det. Sköna låtar dock.

Nya med Petter där jag bankar heter ju Maniquin med Emma Varg som sånglärka.

Rockigt rök i den pipan ska du veta.

Kul att lira med folk som är så helvetes mycket bättre musiker än en själv. Det är en ynnest!

Får väl se hur långt vi kan ta det!?

Kul musik där i alla fall med Renegade 5!!

Piiz Killer!

/Cruncha'

Ja visst fan! Maniquin var det. Jävlar, det satt långt inne i pannbenet 😉

Japp det är Nowak på trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt najs låtar/musik! (Lyssnade på deras hemsida.)

Men – utan att mena det som något negativt – låter de inte himla mycket "30 Seconds To Mars"?

Ja det kanske det gör. Tycker det låter likt lite här och där. Typ

R5 kör trevlig hårdrock. Men inget jag hoppar jämnfota av att få höra. Bra metal men inte så mkt mer.

Det är för mig lite gråzon. Mer 80-tals hårdrock eller kliv över till aggressivare, typ Slipknot, Pantera.

Nu är det lite såsigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tkr renegade 5 låter som allt annat på bandit metal och det är troligtvis så långt det kommer gå... Inget illa menat men just den kanalen har gett liv till många band som låter generellt sett likadant men det kanske bara är för att jag lyssnat alldeles för mycket på den kanalen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...
  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...