Jump to content
Annons

Mix-lärling söker projekt


alekks

Recommended Posts

Hallå,

jag håller på och försöker hitta lite projekt som behöver mixning av deras låtar, jag gör detta gratis då jag inte är säker på att jag kan garantera en kvalité som är värd att betala för. Eller så är jag bara alldeles för självkritisk. Så om ni behöver mixning för att ni vill släppa det eller för att vara snäll mot en okänd person på ett forum och låta honom få lite träning så är jag rätt person! 😆

Jag tar mig an det mesta, men min expertis skulle jag vilja påstå ligger någonstans rock - alternativ rock - alternativ pop - pop. Men som sagt, jag tar gärna ett doom-metalprojekt om det är det som erbjuds.

Jag sitter i Pro Tools idag så har ni ett pro tools-projekt med låten/låtarna i så är det alldeles förträffligt, annars så vill jag att alla filer ska starta samtidigt och sluta samtidigt, just för att garantera att allt hamnar på rätt plats.

Jag jobbar heltid med annat så detta är något jag kommer hinna göra på kvällar och helger. Så om ni har en tidsplan att följa så kanske jag inte hinner klart, beroende på hur tidsplanen ser ut.

Vill ni träffas så finns jag i Stockholm, men jag tar även projekt över nätet om ni bor någon annanstans.

Har ni frågor eller funderingar så är det bara att göra av sig. Man når mig absolut enklast per mail: alekks@gmail.com

Använder ni msn så är det samma mailadress som ovan. Vill ni bara prata så är ni välkomna att höra av er med! Vänner kan man aldrig få för många av!

P.S. Jag sitter på jobbet för tillfället och har inte något exempel på något tidigare jobb. Men är ni intresserade så kan ni ju höra av er så kan jag nog skicka över något jag gjort tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ett projekt som jag mixar själv, men om det bara är övning du vill ha så kan du få multitracksen. Det är 10 låtar med runt 40 spår vardera (18 trummickar, 4-6 gitarrer, ett flertal sångspår, bas, pålägg med pianon, orgel, blås etc. beroende på låt). Dock kan det nog ta ett par månader innan inspelningarna är helt klara, och jag vill helst inte släppa multitracksen förrän vår officiella slutmix är släppt. Men som sagt, efter det är det fritt fram. Du kan läsa mer om prejektet här: //forum.studio.se/index.php/topic/85390-rhinestone-studiodagbok/

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt! Tack som attans! 🙂

Jag har ett projekt som jag mixar själv, men om det bara är övning du vill ha så kan du få multitracksen. Det är 10 låtar med runt 40 spår vardera (18 trummickar, 4-6 gitarrer, ett flertal sångspår, bas, pålägg med pianon, orgel, blås etc. beroende på låt). Dock kan det nog ta ett par månader innan inspelningarna är helt klara, och jag vill helst inte släppa multitracksen förrän vår officiella slutmix är släppt. Men som sagt, efter det är det fritt fram. Du kan läsa mer om prejektet här: //forum.studio.se/index.php/topic/85390-rhinestone-studiodagbok/

Det skulle vara riktigt kul att få träna på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...