Jump to content
Annons

Recommended Posts

LaCamilla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Är relativ nybörjare som gĂ„r i basköpartankar och rĂ„kade idag snubbla pĂ„ en ensam Ibanez inne pĂ„ min musikbutik of choice. Hade frĂ„n början siktat in mig pĂ„ en Squier Vintage Modified Jazz Bass dĂ„ jag lĂ€st sĂ„ mycket gott om den, sett mĂ„nga fina bilder pĂ„ dessa snygga lönnkropp och faktiskt fallit ganska hĂ„rt. Dock upptĂ€ckte jag vid provspelningen i musikbutiken i frĂ„ga att den var mer svĂ„rspelad Ă€n vad jag trodde; mina fingrar och deras styrka rĂ€ckte liksom inte riktigt till och det lĂ€t liksom inte riktigt som jag ville... men sĂ„ stod det en liten Ibanez till nedsatt pris i rummet bredvid. Och visst. Efter lite strĂ€ngplockande sĂ„ upptĂ€ckte jag ju att det var ju detta sista stackars utreade exemplar som var menat att bli mitt! 😄 SĂ„ lĂ€ttspelad, sĂ„ enkel, sĂ„ nĂ€tt, sĂ„ skimrande vinröd och vacker. Och till halva priset. Den snĂ„la studenten i mig jublar. 😄

Ja, som det nog framgÄr av ovanstÄende pladder sÄ har jag ju redan bestÀmt mig, men jag Àr fortfarande grymt nyfiken pÄ om det Àr nÄgon som har nÄgra Äsikter om den, hur den förhÄller sig till nyare basar i SRX-serien, om det Àr nÄgon som Àger en som har nÄgot att dela med sig av... et cetera. Jag har rannsakat internet och hittar verkligen knappt inget om denna "gamla" bas, som verkar ha blivit utkonkurrerad av nyare modeller. Det Àr nÀstan som att jag undrar om den ens har funnits pÄ riktigt, sÄ lite info finns det. Hittar inte ens nÄgon bild online dÀr den finns avbildad med den fÀrg jag planerar att köpa...

SĂ„, ni gamla SRX400-Ă€gare/spelare - vad har ni att sĂ€ga? Är det en relik? ;D Vad spelade ni för musik med den? Vad tyckte/tycker ni? NĂ„got jag bör tĂ€nka pĂ„? NĂ„got tips? NĂ„got fint minne? 😄

Tack pÄ förhand!

EDIT 110506: Fick hjÀlp av en kille pÄ Crafton Musik att hitta katalogen dÀr denna bas finns med! Vet nu det fullstÀndiga namnet Àr "Ibanez SRX400 CAF" och hÀr kan man se den: http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=274&now=27

Skulle vilja pÄstÄ att den har lite mera vinrött i sig, och lite metallic-touch pÄ den ocksÄ... ;D

Redigerat av GĂ€st
Annons
Postat

(spelar inte bas men ville bara inflika att var kul och trevligt att du

hittade ett instrument du tycker om-det Àr viktigt..)

mvh

rolleyes.gif

LaCamilla (oregistrerad)
Postat

Tack för trevliga kommentarer (trots den sena timmen)!

Oja, det kommer definitivt att bli Ibanezen, de har lagt undan den i butiken till mig och allt... kan ju inte riskera att nĂ„gon annan kommer och upptĂ€cker dess briljans! 😄 Den funkade sĂ„ fint i mina hĂ€nder sĂ„ det mĂ„ste ju bli den. 🙂

Postat

Grattis! 🙂

Vad fÄr du ge för den?

mvh

CHAE

LaCamilla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tackar tackar! :3

Har för mig att priset var 2995 kr. (JÀmför man med utomlands sÄ Àr det lite överprisat, har jag mÀrkt, men vad sjutton - tydligen kostade den nÀstan 6000 riksdaler nÀr den kom ut för nÄgra Är sedan. SÄnt gör mig glad. ;D) Riktigt mysigt ljud i den, kommer passa fint till rock/metal, och annat ocksÄ! Köper till en liten 30W-förstÀrkare som jag kan öva pÄ hemma, ocksÄ, sÄ totalt blir det ca 4600 kr. 100 kr mer Àn dÄ jag siktat in mig pÄ Squiern och en 15W-stÀrkare... Tack och lov att jag prövade denna!

Redigerat av LaCamilla

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.