pressrec Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Hur fungerar det med ISRC koder och CD-text när man bränner ut till en imagefil direkt? Jag använder Nero och istället för min vanliga brännare så använder jag en image burner så då borde väl koderna komma med? Har dock förstått att det är lite lurigt med de där förbaskade koderna som alla band envisas med att vilja ha. Har en inspelning som ska skickas till något tjeckiskt tryckeri och då vill de ha det i imagefil form.
Linus Postat 3 maj 2011 Postat 3 maj 2011 Neros imageformat .nrg inrymmer dina ISRC-koder ja, men det filformatet är ingen standard. Är du säker på att det tjeckiska tryckeriet tar emot .nrg? Många cd-tryckerier brukar uppskatta en DDP pga. checksum och annat som gör imagefilen felsäker, men det går inte att göra med Nero.
pressrec Postat 4 maj 2011 Trådstartare Postat 4 maj 2011 Ja, de accepterar faktiskt det. Hur gö man för att verifiera att koderna verkligen är med? Brukar slippa hela det här då jag inte är en förespråkare att mastera själv men denna gången envisades de...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.