Gäst Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Hej allihop! Är tyvärr väldigt dåligt bevandrar inom utländsk elektronik men nu är det så att jag köpt en preamp från England och är inte säker på var jag får tag på rätt kabel till elförsörjningen. Här är en bild på kontakten, all hjälp uppskattas enormt!
wellness music Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 (redigerat) Hallå där. Blir ju nyfiken på vad du har köpt för spännande 🙂. Kontakten verkar vara en gammal brittisk standard. Om du har koll - byt ut den mot modern chassiehona EUR-standard. OBS! Innan du gör något - kolla hur trafon är märkt, så den verkligen är avsedd för 240 V matning. Bifogar bild på hur deras färgmärkning varit genom åren. Vänliga hälsningar / Björn Redigerat 20 april 2011 av wellness music
oioioi Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Jag misstänker att du bör ha vanliga jordade standardsladden som ser ut såhär: Och i chassit borde du då ha följande: Det viktiga är sedan att du har koll på vilken tråd som är jord!!! Eller hur Björn Wellness?
wellness music Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 (redigerat) Javisst, helt rätt oioioi🙂 Edt: och som oioioi nämnde kolla upp märkningen på skyddsjorden, antingen grön eller gul/grön beroende på när apparaten tillverkades. Kontrollmät också om du känner minsta osäkerhet. Redigerat 20 april 2011 av wellness music
Gäst Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 (redigerat) Hallå där. Blir ju nyfiken på vad du har köpt för spännande 🙂. Kontakten verkar vara en gammal brittisk standard. Om du har koll - byt ut den mot modern chassiehona EUR-standard. OBS! Innan du gör något - kolla hur trafon är märkt, så den verkligen är avsedd för 240 V matning. Bifogar bild på hur deras färgmärkning varit genom åren. Vänliga hälsningar / Björn Tack så mycket, det var den där bilden jag behövde! Säljaren har ordnat så att jag kan köra den på 230V och det enda jag saknar är rätt elkontakt (vilket jag kan fixa nu) och en låda (som jag ska bygga efter detta). Det är en preamp från en gammal 50/60-tals rullbandare. Redigerat 27 juni 2011 av Gäst
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.