Jump to content
Annons

Ordning på gitarrpedaler


antonbillinger

Recommended Posts

Annons

Mitt förslag är gitarr => Polytune => noise suppressor => stärkare. Koppla MetalCorepedalen till noise suppressorns (effekt)loop. (NS-1 Send => MetalCore Input, MetalCore output => NS-1 return). Från NS-1 out till volympedalen och in i stärkaren. Jag rekommenderar verkligen att använda NS-1:ans loop till sånt som dist- boost- och compressorpedaler eftersom dessa medför brus. Sånt som delay och chorus exempelvis bör hållas utanför NS-1:ans loop. Det kan vara idé att prova flytta om volympedalen och testa var den gör mest nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill du ha för effekt med volympedalen? Vill du kontrollera utvolymen ur stärkarn (vid ett tystare parti i en låt t.ex.) koppla den i effektloopen. Vill du att det ska påverka disten, kompressionen m.m. ur förstärkaren, koppla den tidigt.

Och vad brummar mest? Förstärkaren eller metalcorepedalen? Om det är pedalen, sätt den i ns-1 loopen. Om det är förstärkaren, sätt pedalen i stärkarens loop. Själv har jag inte upplevt att pedalen har brummat mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...