Jump to content
Annons

ATARI & CREATOR/NOTATOR

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Någon som fortfarande liksom jag använder denna över alla överlägsna uppsättning för midi-hantering? 😆

Annons
kryotank (oregistrerad)
Postat

Har ett par stycken Ataris nedpackade, det har blivit fel på mina orginaldisketter till Notator... Har nyckeln kvar, behöver antagligen rengöra bläcken med lite t-röd... Glömde ta säkerhetskopia på disketten som man blev rekommenderad vid köpet på Musikhallen(!!) i Jkpg... Kan du eller någon annan skicka en kopia?

Som midi-workstation är Atarin sagolik... trrots att det är "fusk"-midi... 😆

Postat

Jag körde väldigt länge med Atari Falcon och Cubase Audio - som fungerade suveränt bra, men hade en del begränsningar...

Jag bytte till PC för omkring 5-6 år sedan och det enda jag ångrar är faktiskt att jag inte bytte tidigare. Nu har jag precis lika bra miditiming som på Atari, sample-exakt synk mellan alla audiokanaler och möjlighet till plugineffekter och VSTi.

Har man ett system som klarar det man behöver, så finns det förstås ingen anledning att byta - men eftersom Atari inte finns kvar på marknaden, så är det svårt att få en sådan maskin reparerad om det händer något...

Postat
Har ett par stycken Ataris nedpackade, det har blivit fel på mina orginaldisketter till Notator... Har nyckeln kvar, behöver antagligen rengöra bläcken med lite t-röd...

Köp en glasfiberborste (finns bl a på ELFA) och "pensla" bort oxiderna i stället. Mycket effektivt. 😆

kryotank (oregistrerad)
Postat

Köp en glasfiberborste (finns bl a på ELFA) och "pensla" bort oxiderna i stället. Mycket effektivt. 🙂

Tack Claes!

Du sitter inte på ett orginal av Notator som du vill sälja?

Har några STE och en mega-STE.

Postat

Jag sålde allt som var säljbart för några år sedan - och resten har jag slängt, men kolla på Svenska Atariklubbens hemsida http://www.sak.nu - så kan du kanske hitta någon som vill bli av med något kul... 🙂

Min gamla Falcon i towerlåda (som finns beskriven på min privata hemsida) sålde jag till en kille i Italien (!) för omkring 5 år sedan - och en Falcon där SCSI-porten strulade, men allt annat fungerade, körde jag till elektronikskroten så sent som för 2 år sedan. Det var svårt att göra av nostalgiskäl - men när man inte har använt en burk på flera år, så inser man till slut att det är ganska meningslöst att fortsätta spara på den... 🙂

Postat

Kom och tänka på en sak...

Jag har en gammal artikel du skrivit Cleas! I nån gammal Atari tidning vid namn AtariWorld.

Utdrag:

AtariWorld Bilaga till nr7 November 1995.

-----------------------------------------------

Claes Holmerup: Falcon - musikmaskinen

-Claes Holmerup är musiker, och har jobbat med Ataridatorer

alltsedan den allra första ST'n kom till Sverige.

Han är något av ett orakel på Falcon-datorer och dess

ljudbuggar/ljudfixar/ljudmöjligheter;

när audiofrågor dyftas på Internet, brukar det vara Claes som står för sakkunskapen!

etc. etc...

Kan nog scanna in hela artikeln om nån vill. Har en mass andra artiklar du skrivit också, Claes 🙂

//Farbror Blå

MrPhil (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Glömde ta säkerhetskopia på disketten som man blev rekommenderad vid köpet på Musikhallen(!!) i Jkpg... Kan du eller någon annan skicka en kopia?

det skulle kunna ordnas

själv behöver jag en ny 1040 ste eller stfm, eller helst en mega nåt.... 😆

min la nog av totalt igår.... diskettdriven vill inte längre.... 🙂

Redigerat av pmstudio

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.