Jump to content
Annons

Fuzz-pedaler


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Jag börjar bli mer och mer inne på att fuzz is the skit man ska ha. Jag har en mkt bra Fulltone Fulldrive 2 distpedal, men den låter ganska likt det ljud jag får i Fender Hotroddens skitigaste kanal på full gain, vill ha nåt som trasar sönder ljudet mer. Har hört flera fuzzar som bara surrar och låter helt skitvärdelöst, har haft nån sån själv med. Den bästa jag haft var en Double Muff, fuzzljudet var helt grymt bra, man kunde spela med ganska rent ljud i den också, om man vred ner vollen på gitarren. Felet var att det försvann diskant. Hade den haft en tonkontroll man kunde gasa på hade den varit perfekt.

Nu har jag lyssnat lite på Fulltone ´69 på youtube, de verkar vara skitbra, de kan låta på många olika vis.

Fuzzåsikter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hittade den här MXR fuzzen, den låter kanon. Den har en "buffer" knapp som tar bort det dovmurriga många fuzzar lider av. Här är en bra demo, man får höra den ihop med en wha wha på slutet.

Här är en annan, snubben får fram ett otroligt långt häng med pedalen fast han kör rent ljud i stärkaren.

Det händer rejält med grejer när han vrider på reglagen.... Skulle nog passa min gnisselspelstil...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

'69 tillverkas inte längre så du får leta på begagnatmarknaden eller "nöja dig" med '70. Hur mycket ska du ha för Fulldriven?

Det lilla jag lyssnade på youtube tyckte jag MXR silicon vad fan mer den nu hette var ett strå vassare än ´69... Och ´70 tyckte jag lät surrigare o sämre.

Fulldriven... har en lite otäck känsla att jag nästan skulle begå harakiri om jag sålde den och sen insåg vad jag gjort. Både Fulldrive wha-wha och en bäst fuzz tillsammans vore nog Nirvana. Tror jag gav över 3000 kr för Fulldriven ny. Nu är de väl betydligt billigare. Får jag ett bud då? Man kan köra Fulldriven på 18 volt om man vill, då vrålar den mer påstås.

Edit: Mer ljudprov MXR: http://www.thomann.de/se/mxr_m173_silicon_fuzz_classic_108.htm

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar alla muffar för min fuzz 🙂

Från Electro Harmonix då 😛

Måste ju vara det enda alternativet...tycker jag som trummis, vägrar spela med "blöjor" som kör nåt annat, så COOL!😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...