Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Tänkte sälja min bärbara dator för att den inte fungerar så överdrivet bra med Pro Tools 8 LE och min Mbox2.

Det lutar åt en med Intel-processor då min bärbara har AMD Och AMD tydligen inte ska fungera optimalt med PT.

Har ni några tips på vad man ska satsa på och vad man ska undvika?

Kända fabrikat/modeller som ej fungerar bra med PT?

Det fanns väl en kompatibilitets-guide på digidesigns hemsida förut men nu står det knappt något om version 8 vad jag kan hitta.

Det lutar just nu åt att köpa lösa delar och bygga själv.

Funderar på en Intel i3 processor, 2 hårddiskar (7200RPM), 8GB RAM. Det lär väl fungera betydligt bättre än min Athlon X2 dual core, 4GB RAM, 3GB hårddisk i alla fall.

Alla tips är välkomna!

Annons
Postat (redigerat)

Hej,

Tänkte sälja min bärbara dator för att den inte fungerar så överdrivet bra med Pro Tools 8 LE och min Mbox2.

Det lutar åt en med Intel-processor då min bärbara har AMD Och AMD tydligen inte ska fungera optimalt med PT.

Har ni några tips på vad man ska satsa på och vad man ska undvika?

Kända fabrikat/modeller som ej fungerar bra med PT?

Det fanns väl en kompatibilitets-guide på digidesigns hemsida förut men nu står det knappt något om version 8 vad jag kan hitta.

Det lutar just nu åt att köpa lösa delar och bygga själv.

Funderar på en Intel i3 processor, 2 hårddiskar (7200RPM), 8GB RAM. Det lär väl fungera betydligt bättre än min Athlon X2 dual core, 4GB RAM, 3GB hårddisk i alla fall.

Alla tips är välkomna!

Jag använder Asus P55 moderbord tillsammans med Intel i5, NVIDIA GeForce kort och det funkar bra. Om du bygger själv tänk på att hitta så tysta fläktar som möjligt, det inkluderar nätaggregatet. Jag tycker du ska ha minst en i5 760. Den har 4 kärnor klockar upp till 3.4ghz utan problem. Jag har dedikerat 3 kärnor till PT. 8gb är bra, PT kan visserligen inte adressera mer minne än 4gb men den slipper slåss med andra processer. Gärna en hårddisk för C: som snurrar snabbare än 7200rpm. Jag bytte till en SSD disk nyligen och det mer än halverade tiden att ladda in plugin-tunga projekt. Men det beror ju på hur du ska jobba.

Mvh

Redigerat av arha

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.