Jump to content
Annons

Separera sång från gitarr Garageband

Recommended Posts

elinjani (oregistrerad)
Postat

Provar och leker lite med min IPad för att testa Garageband på denna.

Tycker det fungerar ganska bra, men funkar ju inte för större äventyr.

Men, stötte på något jag inte får rätt på. Spelade in pratljud och sång på egen kanal i den audiorecorder som medföljde. La även på effekt på denna.

Problemet är att effekten också la sig på kanalen där gitarren är. Det vill jag ju inte. Hur kan man lösa det?

Annons
Postat

Har aldrig använt Garageband, men det är inte så att du råkade lägga effekten på masterkanalen? I så fall hörs den ju på allting. Det är det enda jag kan tänka mig.

Postat

Välj gitarr-spåret i fråga och klicka dig sedan in på "micken" uppe i mitten (där du väljer mellan instrumentläge och sequenser-läge). Kolla där om du har effekten igång.

Om det är tomt, så klicka in dig på ikonen uppe till höger som ser ut som tre mixer-reglar. Där kan du också styra eko, reverb och master-effekter.

elinjani (oregistrerad)
Postat

Jag kunde inte se några effekter varken på master eller gitarrspår, men på Audio Recorder har jag micksymbolen till vänster, men ute i "redigeraren" står telephone. Och på något sätt påverkar den övriga spår. Den sångslingan vill jag ha utan effekt. Eller kopiera den utan effekt till ett vanligt Audio Recorderspår

Det kanske inte funkar 100% med IPad.

elinjani (oregistrerad)
Postat

Sjunga via mick gjorde det hela bättre. Mick och mick, via headsetet....

Tack för hjälpen!

Postat

Konstigt problem. Tyvärr brukar den typen av fel vara kopplat till dig som användare, men detta är ju bara första versionen.

Men det är rätt najs annars va? Vad tycker du om Smart Drums?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.