Jump to content
Annons

Creating SDS objects


the_Voice

Recommended Posts

Hej

Sitter på en XP-dator med Pro Tools LE version 7.1

Idag när jag startade Pro Tools fick jag en varning om att exe-filen innehöll virus och senare att jag inte hade åtkomst till filen. Antivirusprogrammet är AVG. Allt funkade fint sent igår kväll, jag körde Pro Tools utan problem och mixade en låt.

Hur jag än försökte släppte inte AVG förbi filen utan envisades med att det var virus i den. Eftersom jag tröttnat på AVG redan innan avinstallerade jag det och installerade Avast istället. Då kom jag åt Pro Tools igen och programmet började ladda utan varningar om virus.

I slutet av inläsningen fastnar programmet på något som kallas Creating SDS objects och det låser hela datorn. Det enda man kan göra är att köra reset eller stänga av datorn på startknappen. Jag avinstallerade då Pro Tools och installerade om men det hjälper inte. Har gjort så 3 gånger nu och valt olika alternativ när jag avinstallerar utan lycka. Sist körde jag även en uppdateringsfil från Avids hemsida till version Pro Tools LE 7.1cs10 for Windows XP men jag får samma problem vid uppstarten iaf.

Någon som vet vad det kan bero på? Har googlat på meddelandet men hittar inga bra svar som löser mitt problem. Allt verkar handla om ominstallation och det har jag ju provat. Dock får jag inte mata in serienummer vid ominstallationen vilket jag tycker är lite märkligt.

Börjar bli desperat för jag har mixar som måste slutföras asap. 😮

/ Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om man får en korrupt Pro Tools sessionsfil, så är nästan alltid lösningen att skapa en ny tom session, och sedan via import session data-funktionen importera allt från din originalsession. I 90% av fallen så kommer man runt en skadad sessionsfil på det viset.

Om jag nu har fattat ditt problem rätt. Men om det inte är en sessionsfil som skapar detta, och istället Pro Tools programmet, har du testat att kasta preffar och databasfiler?

Mvh,

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...