Jump to content
Annons

Nu är det dags...


StarCruiser

Recommended Posts

Hej,

jag har ju huserat här ett tag, men det slog mig att jag inte presenterat mig. So, here we go:

Jeg heter Magnus och är en 25-åring som snart fyller 40...

Spelat i band i typ 25 år, de senaste 10 åren har jag dock koncentrerat mig på den roliga biten; skriva, arrangera och spela in.

Jag har en studio bestående av PC med allsköns mjukvara, 6-7 gitarrer och lite annat smått & gott. Det är här vi spelar in Blind Alley som är bandnamnet. Musikaliskt spelar vi AOR eller västkustrock, eller vad man nu kan kalla det.

Denna vecka (V10) är vi stolta över följande länk:

http://www.sirene.gr/%7Emd/Reviews/2004/Bl...nfinityEnds.htm

"Teknisk info":

PC: AMD 2Ghz, 1 Gb RAM, 2 st 80Gb HD, Egosys Waveterminal 24/96

SW: Sonar 3 Studio, DFH, Trilogy, Absynt, Sampletank, B4 + massa annat.

Vi hörs!

/Magnus

Redigerat av StarCruiser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nu är det förmodligen bara jag som sitter och har den "där" dagen, men jag måste säga att ordet västkustrock låter väldigt hiphop inspirerat, namnmässigt

Det är isådana fall bara namnmässigt ;-)

Termen kommer från sent 70-tal(?) då det dök upp en hel del band på den amerikanska västkusten som spelade en "snällare"(?) typ av hårdrock. Typ Steely Dan, Toto, Journey m.fl.

Nu har väl vi en högre distfaktor än Steely Dan även om några tyska metaltidningarna tycker vi spelar "hausfraurock" ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Termen kommer från sent 70-tal(?) då det dök upp en hel del band på den amerikanska västkusten som spelade en "snällare"(?) typ av hårdrock. Typ Steely Dan, Toto, Journey m.fl.

är då detta något som man skulle kunna placera under termen alternativ rock, om det nu finns något som kallas alternativ rock ? 😎

mvh.

kultur ambassaden

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fan,och ni gör alltså allt med Sonar på en pc?kan man få gå på kurs hos er/dej? 

Jupp, Sonar är motorn, men det är ju några saker till inblandade ;-)

Jag skulle gärna hålla kurser, men men... Du kanske kan skicka hit en BUN-fil så ska jag smöra ner den ;-)

/Mvh Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag har bredband men jag vet inte vad FTP är för något.

OK, då får det bli bränd CD-skiva ;-)

Vill du jag ska titta på det (som sagt, lovar inget) så maila mig privat

magnus.olsson@kanalen.org så får du min postadress.

//Mvh Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...