Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

sitte å startar upp nåt nytt . inte spelat på 100 år.

Hur gör jag för att spela Garageband/ Logic studio-ljuden med min hårdvarusynt. Roland MIDI. Alltså inte ljuden från Rolandsynten. Har lite MIDIkablar, men måste väl ha en adapter. Vad heter om? Midicontroller minns jag nåt om. Känns som jag e helt ny, börjat om från noll 🙂

Jag väntar på att köpa Logic så leker lite i Garageband. Tack för hjälpen!

Redigerat av skogsmulle101
Annons
Postat (redigerat)

Kan du inte koppla den direkt via usb så slipper du køpa något extra? Annars måste du køpa ett usb midi interface eller ett ljudkort som tar in midi. Fast det ær ju inte många kronor ifo.

Redigerat av Gäst
Postat

Kan du inte koppla den direkt via usb så slipper du køpa något extra? Annars måste du køpa ett usb midi interface eller ett ljudkort som tar in midi. Fast det ær ju inte många kronor ifo.

Nej det e en gammal hederlig Roland d50 lr nåt. Tele & MIDI som gäller på dessa gamla vrålsyntar 🙂 Midi kontroll som har USB uttag lär väl bli nåt att itta efter.

Postat
Har lite MIDIkablar, men måste väl ha en adapter. Vad heter om?
MIDI-interface. E-MU Xmidi 1x1 är mitt förslag,
Postat (redigerat)

tack för svar, ska kolla lite. Vet ni nåt om bra ljud till garageband? verkar inte finnas mkt. 🙁

Japp jag e nybörje.

EDIT jag har kommit in i Logic Pro, så nu är det bara låtide´, alla instrument, ljudkort (MOTU 8pre) & några micar till som behövs.

🙂

Postat

tack för svar, ska kolla lite. Vet ni nåt om bra ljud till garageband? verkar inte finnas mkt. 🙁

Japp jag e nybörje.

EDIT jag har kommit in i Logic Pro, så nu är det bara låtide´, alla instrument, ljudkort (MOTU 8pre) & några micar till som behövs.

🙂

Det finns massor med bra ljud och färdiga loopar i Garageband, du behöver

bara leta reda på dem i browsern som finns där.

Mvh/

Postat

Det finns massor med bra ljud och färdiga loopar i Garageband, du behöver

bara leta reda på dem i browsern som finns där.

Mvh/

De som finns i Garageband finns det likannde i Logic pro 8? Ska kolla det senare, men vet inte var jag ska leta. Browsern är tom ju..

Postat (redigerat)

De som finns i Garageband finns det likannde i Logic pro 8? Ska kolla det senare, men vet inte var jag ska leta. Browsern är tom ju..

Då måste installera de extra ljuden/instrumenten ifrån dina orginal cd skivor. Application Disk.

Du får samma i Logic, mera och bættre. Och installerar du alla jam pack'sen så har du mycket mera i Logic. Det ær ett ljudbibliotek på ca 40gb som føljer med nær du køper det 🙂. Logic 9 ær det nu btw.

Redigerat av Gäst
Postat

Då måste installera de extra ljuden/instrumenten ifrån dina orginal cd skivor. Application Disk.

Du får samma i Logic, mera och bættre. Och installerar du alla jam pack'sen så har du mycket mera i Logic. Det ær ett ljudbibliotek på ca 40gb som føljer med nær du køper det 🙂. Logic 9 ær det nu btw.

tack. kollar

• 2 månader senare...
Postat (redigerat)

En annan fråga; Om jag vill mixa,i realtid, eller räätare sagt styra hela Garageband & vårt Cubase med en hårdvarumixer. (göra dub-mixar i realtid, alltså inte några förinställdaeffekter eller programmerade delays. Allt skall skötas live. Har för det fanns sånna här typer av mixerbord ibörjan då Cubase & allt började.

Har ni några tips som jag kan börja med? Vad kallas dessa bord,så kan jag googla.

Tackar

EDIT:

hittade endast denna för Ableton

http://www.musik-verkstan.se/showProduct.aspx?c1=1003&c2=1051&id=8391

M Audio hade en för Garageband endast, men finns inte kvar att beställa på applestore.

Jag letar vidare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.