Jump to content
Annons

Variax 700 - Bra eller Anus?


Pusa

Recommended Posts

Tjena!

Jobbar ute på krogen och här och var och försöker leva så gott det går på musiken även om det inte är min egen mestadels (utan snarare John Fogerty, Elvis, Coldplay å Ryan Adams).. Hur som helst.. jag lirar med en Loopstation och känner att det hade vart ett grymt lyft att kunna slänga på en bas eller sådär på många av de fyra ackordsslåtar som man lirar som isf kan schnyygt gå medan jag lirar loss på acken.. Och vad som just kom fram till ytan i min bräckliga tänkarglob var att det fanns ju en gura som kunde göra JUST det.. Byta till bas, Sitar, Banjo och annat "on the fly"..

Men vad jag söker är någon som jobbar som musiekr.. eller iaf har en vettig utvärdering.. Finns det ett såpass bra grundljud att man kan lira på den sexsträngade varianten av gitarren? Och att man isf kan komplettera med de andra ljuden (som inte behöver vara strååålande.. jag vet knappt hur andra instrument låter ändå.. Min Simon&Patrick har vart trotjänare i många år nu.. )

Någon som vill uttala sig?

Variax 700 - Bra eller riktigt riktigt *tvi* dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är oxå medveten om att det finns någon tråd om detta tidigare.. men det är alla 4-5 år gamla.. och ALLT går ju framåt.. så nu har de som spelar lite kanske fått en chans att tänka över det glada 00-talet! (och därmen även de fantastiska uppfinningar som Line6 levererade under den perioden.. ) POD 2.0 är ju inte helt fantastisk i mina öron längre.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju de nyare Variaxmodellerna också, jag skapade en tråd om dem tidigare idag (https://www.studio.se/index.php?showtopic=83175). Inte mycket svar där men jag planerar eventuellt att köpa en sådan lite längre fram...

Link to comment
Dela på andra sajter