Jump to content
Annons

Ljudisolerat rum i rummet


Mr Keys

Recommended Posts

Jag har för mig att det gick någon diskussion på VST forum för något år sedan eller dylikt, ang. något företag som leverear ljudisolerade rum, i någon för av byggsats, som man smäller upp i ett rum........

Har nån här nån koll på företag som levererar såna lösningar?

Tror det jag tänker på var engelskt, om jag inte minns fel...........

Nån som vet vilket företag jag menar?

Eller om det finns ett svenskt alternativ?

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sant..

Jag hade kontakt med han här på forumet som hade köpt färdigt från ett företag

men jag fick aldrig riktigt reda på hur det gick till, märkligt !!!

Jag kollade upp något företag (minns inte vad det heter nu)

Men dom hade slutat med ljudisolerade båsar mm... så det sket sig ordentligt..

Så nu håller jag på att bygga ett sång bås utan ritningar 😱

1200mm * 1200mm *2000mm = ??? 😉

🙂 Jag skall återkomma med skissen om jag lyckas... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

En sådan här lösning kanske?

mwvb.jpg

Dyrt, men flyttbart...

Annars tror jag att jag har sett någon reklam i SoundOnSound eller någon annan utrikisk tidning om ett sångbås som var möjligt att montera ner eftersom det var byggt med moduler. Det skulle vara väldigt tätt och dämpat, men jag kommer inte ihåg några detaljer. Förmodligen rörde det sig om hiskliga pengar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hittade jag....det var ju som vanligt i staterna företaget låg.....

http://www.vocalbooth.com/

Nu har jag inte tittat så noggrant, men om jag minns rätt kunde man liksom kombinera ihop "klosarna" som man ville, för att få den size man vill ha på båset.....om det skall vara ett sångbås eller om man ska smälla upp något mindre kontrollrum eller vad man nu vill..... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabbt och seriöst svar!

-----Original Message-----

From: Vocalbooth Information [mailto:information@vocalbooth.com]

Sent: torsdag den 3 februari 2005 18:43

To: Richard Nilsson

Subject: RE:

Richard,

Currently everything can be sourced from the UK. Dolphin Music in the UK has some great distribution rates to Scandinavia. He has sold at least two booths to your country.

As for resellers in your country, right now I only have the one warehouse in London to send product into. It has been the most reasonable in price. I have been looking into other cities, but the cost rises so high, that I can ship cheaper from the UK than us the other warehouses.

I am open to other resellers in other european countries. My company is planning on attending the Musik Messe in Germany to find other resellers. I am open to other warehouses, but I do a full evaluation of costs to determine if it is cost effective. Please let me know your interest. If you are looking for a booth in Sweden, please talk with Dolphin Music in the UK.

Thank you.

Jay Riker

--------------------------------------------------

Vocalbooth.com

63270 NE Lyman St.

Bend, OR 97701

USA

t: 541-330-6045

f: 801-659-2475

e: jay@vocalbooth.com

w: www.vocalbooth.com

--------------------------------------------------

Claes, kanske något för dig att börja importera? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Uj, uj, uj...

Sådant tar alldeles för stor plats att jag ska kunna lagerföra det - och frakterna är troligen alldeles för dyra för att det ska kunna bli rimliga utpriser om man tar hem enstaka på beställning, så det är nog inget för mig. Jag ska höra om det kanske kan vara något för någon av leverantörerna, så hojtar jag till om någon vågar ta upp det... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Uj, uj, uj...

Sådant tar alldeles för stor plats att jag ska kunna lagerföra det - och frakterna är troligen alldeles för dyra för att det ska kunna bli rimliga utpriser om man tar hem enstaka på beställning, så det är nog inget för mig. Jag ska höra om det kanske kan vara något för någon av leverantörerna, så hojtar jag till om någon vågar ta upp det... 🙂

Nu såg jag priset också...

February Special: $2599 - vilket är ca 18000:- exkl moms och följaktligen strax under 23000:- inkl moms - och så blir det säkert ett par tusenlappar för frakt, försäkring och tull. Det kan ju knappast röra sig om någon försumbar vikt... 😛

Man kan fråga sig hur många som verkligen skulle köpa ett sådant sångbås till sin hemstudio...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...