Jump to content
Annons

Se Upp för Thomann


producerzoombie (oregistrerad)

Recommended Posts

producerzoombie (oregistrerad)

Hej, jag ser att det finns en tråd liknande denna som jag skrev i tidigare men startar en ny.

Jag besällde 19 december ett Bundle paket med 2 st Adam A7x Studio Monitorer, när sedan leveransen anlände efter 19 dar, med spedition. Packade jag upp ena högtalaren, ny plast o allt, en ny vara helt enkelt. När jag sedan packar uppå den andra högtalaren, är sladden utan plast förpackning, tejpen på höljet runt högtalren är i nån ul tejp slarvigt tejpad, o de va damm på högtalaren men den såg allmänt ren ut, så jag ringer Thomann o berättar om händelsen o dom ber mig skicka tillbax varan som är en ny vara inte nått B- Stock köp, jag skickar tillbax varan med Ups som kommer fram snart varav dom dan efter skickar en ny, sänding,

Fick just hem högtalaren, samma serienummer alltså samma högtalre tillbax med samma hölje tejpad, kaben va slarvigt tejpad i en ny förpackning samt att det nu låg 2 manualer i paketet, alltså retuneras jag samma högtalare, nu pallar jag helt enkelt inet skciak tillbax igen då jag provat monitorn o den verkar funka, men jag är jävligt sne kan jag rakt av säga att dom lurar kunder på detta viset o jag har handlat där sen 2009, aldrig haft problem men är en bra kund som handlat mycket, väldigt mycke. Jag har nu skrivit ett mail till dom igen men jag pallar helt enkelt inte skcika tillbax den igen då jag även har 3 års garanti om jag skulel upptäcka nått, den verkar funka bra testat den lite.

Nu handlar jag nog inet emr där kan jag rakt av säga,!!!

Redigerat av producerzoombie
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
producerzoombie (oregistrerad)

E ju bedrövligt skickade tillbax varan med ups, sen dimper samma vara ner igen 3 dar efter, dom försöker ju sälja varan vidare helt enkelt, vem vet hur många ggr denna högtalren gått runt, man köper en ny vara liksom o sen får man nått nån har testat eller skcikat tillbax e skandalöst kasst o göra om det igen liksom, samma serienummer o allt, palla hålla på o skicka tillbax det, bara tanken att dom säljer denna varan igen som ny är ny bedrövlig,

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det är något fel på Thomann i sig, utan snarare några av de stressade arbetarna kring din order.

Som kund är det samma sak.

(OK, lite värre ifall det sker på order, med berått mod, än pga slarv.)

Link to comment
Dela på andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Alltså jag kan acceptera att man gör fel, inga problem men när folk som skriver i forum som här har upplevt liknande med monitorer o likadan vara blir man bara sne, jag ringde liksom in förbannad o snacka lugnt med dom, dom va hjälpsamma o ups kom dan efter o hämtade varan, sen anlände varan på 3 dar snabbt alltså, sen skcika dom en ny sänding dan efter. O idag damp samma högtalare tillbax med tusj skrivet på paketet, samma tejp 2 manualer samt kabeln kastad in i en plast förpackning, jag har testat hötalaren som annars ser ren ut, o den funkar. va gör jag nu liksom orka skicka tillbax igen, tror inet jag har orken o göra det faktiskt.

Men bedrövligt. Tror inte dom gör misstag utan dom försöker sälja tillbax varan som ny helt enkelt, men o skicka samma vara igen, saknar ord helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om de fortsätter göra fel och skickar tillbaks en begagnad produkt (t o m SAMMA som tidigare) som ny, så hade jag begärt att häva köpet istället för att fortsätta krångla.

Link to comment
Dela på andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Jovisst häva köpet, men som sagt sitter jag då med endast en högtalare o måste köpa en ny från nått annat ställe i sådana fall, i sverige e priserna tusen spänn dyrare, alternativet är o köpa från dv247 i england men orka sitta o skicka tillbax , jag har nu testat den o den funkar... Vet inte vad jag ska göra liksom,

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst häva köpet, men som sagt sitter jag då med endast en högtalare o måste köpa en ny från nått annat ställe i sådana fall, i sverige e priserna tusen spänn dyrare, alternativet är o köpa från dv247 i england men orka sitta o skicka tillbax , jag har nu testat den o den funkar... Vet inte vad jag ska göra liksom,

Häver du köpet så skickar du tillbaks båda. Det är ju ganska jobbigt annars att hålla ordning på vilken som kommer varifrån, med tanke på eventuella garantifrågor.

Frågar du din svenske handlare, så kan det ofta gå att få nästan samma pris i Sverige som hos Thomann... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Ena var helt ny, den luktade helt nytt, men grejjen till detta är att de va ett bundle paket vilket kan betyda att båda varit gamla...utan att jag märkt det dom funkar klockrent dock, jag snackade med Thomann nyss o dom bad om ursäkt o bad mig skicka in bilder vilket jag gjorde, jag sa att dom får sänka priset på ena, får vi se om dom nu gör det o hur mycket isådanafall, men det jag reagerade på var att han sa att om nån köper varan retunerar den inom 30 dagar o den ser ny ut, så säljer vi den som ny!!!!

Alltså vet man ej om varan varit hos nån annan o sedan skickats tillbax för att paketeras om o säljas vidare, vilket fick mig o reagera kraftigt, vill inte ha retunerade varor, även om thomann alltid funkat ypperligt verkar det som det inte gör det när det gäller studio monitorer, var även nagel märken på mitt ljudkort på plasten maudio fast track pro som kom veckan efter , dock bytte jag aldrig ut den, för den såg totalt ny ut tänkte dom kanske öppnat kollat så allt är i paketet bara,

vi får se vad han ger för pris till mig, tror inte det handlar om många hundringar dock tyvärr,

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart, att om du får en prisnedsättning så kan det ju vara ok ändå, så länge prylarna fungerar som de ska... Det tråkiga är att du själv måste klaga och envisas för att få en prisnedsättning i efterhand på något som egentligen borde ha sålts som demoex redan från början. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

jag förstår inte ditt problem. Det är väl inget fel på grejerna, dom låter bra, du säger

ju till och med att dom funkar "klockrent" och det är inga märken/repor på dom? Som jag

ser det är det bara att droppa den där sura minen och sätta sig ner och mixa järnet...

Vad förstår du inte? Är inga billga grejjer, 2 Adam Monitorer nya kostar runt 4200 kr, styck. alltså runt 8-8400 kr, som jag pröjsat självjklart vill jag inte ha ett demoex eller en vara som nån skickat tillbax till dom, att dom sen skickar precis samma vara igen när jag ringt dom, klagat, skrivet ett a4 brev som slängts i kartongen. Misstag görs, inga problem j ag va lugn när jag ringde dom är även lugn nu. Men detta är inget misstag, dom säljer saker folk skcikar tillbax som ny pris vilket i mina ögon är totalt oacceptabelt. Varan ser relativt oanvänd ut ja, va vet jag om den reparerats eller stått osm ett demo ex i butiken o sedan rengjorts, tänk om dne pajjar efter 1 månad?

Klart man vill ha en ny vara när man köper nått nytt, vissa företag som Genelec vad jag sett på unboxing videos på youtube har ett plast hölje,som när man öppnat den syns att den e helt ny, dessa adams har en skum gummi hölje där dom kan plasta på en vanlig tejp utan att man märker det, kan va så att andra högtalaren e retunerad den med, eftersom det var ett bundle paket..dock luktade den totalt ny, tejpen va orginal denna har ju damm i sig...så är ju nått som retunerats eller använts, på dv247 kostar adam monitorn 3900 kr...b-stocket kostar 2700 kr.runt 1200 kr i prisskillnad, vi får se vad Thomann svarar, säger dom 300 kr eller nått skickar jag tillbax o häver köpet...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag nominerar detta som en stark vinnare till "dagens i-landsproblem".

Du tycker alltså att det är ok att betala för en ny produkt men få en begagnad levererad...?

Jag tycker verkligen inte likadant, utan om man köper något för det pris som företaget säljer nya prylar för, så ska man också kunna förvänta sig att det verkligen ÄR nytt.

Det är lite märkligt att argumentera EMOT den drabbade - för i många andra fall klagas det på företag som försöker maximera sina vinster, men i detta fallet ska man alltså acceptera att de skickar ut begagnade prylar till fullpris till någon som vill köpa NYA prylar...

De flesta ger nog upp och tycker att det är för jobbigt att krångla med retur o dyl - och då tjänar ju företaget extra på alla de som ger sig, eftersom de slipper reducera priset på sina demoex - och de kan fortsätta göra likadant i all framtid, istället för att se till att verkligen leverera nytt till de som vill köpa nytt...

Kanske får man förvänta sig sådant när det är låga priser, men i så fall borde det stå tydligt angivet att det kan förekomma att man får levererat demoex om man köper "nytt"...

Link to comment
Dela på andra sajter

aa jo i vårat hederliga samhälle så gör nog majoriteten det icke, såvida dom inte returnerat varan pga att det är bristande på något vis.

Jag har två gånger köpt nya prylar, eller rättare sagt trott att det var nya prylar. Men väl hemma har jag sett att det varit slarvigt packat osv, och sedan har prylarna inte ens fungerat. Retur-ex som antagligen varit ur funktion från början, men bara lämnats tillbaka.

Jag har då fått dels extrakostnader och, framför allt, en massa extra arbete.

(OBS! Thomann har inte varit inblandade i något av mina två fall. En gången lokal handlare, en gång handlare utomlands.)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag förstår inte ditt problem. Det är väl inget fel på grejerna, dom låter bra, du säger

ju till och med att dom funkar "klockrent" och det är inga märken/repor på dom? Som jag

ser det är det bara att droppa den där sura minen och sätta sig ner och mixa järnet...

🤪 Om du beställer en ny bil, är det ok om den har gått 500mil när du får den ?

Link to comment
Dela på andra sajter

självklart är det inte acceptabelt att få saker som inte fungerar..

men nu funkar ju monitorn perfa,det jag däremot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt från ta tex peak performance i födelsedags present.

när han öppnar paketet märker dom att mormor har missat att han blivit mycket äldre o därför växt,

30 dagars öppet köp gäller så dom går till affären och byter tröjjan.....

vem tror i detta skede att tröjjan i fråga hamnar i nån "fynd" alternativt b-stock hög?

Link to comment
Dela på andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

självklart är det inte acceptabelt att få saker som inte fungerar..

men nu funkar ju monitorn perfa,det jag däremot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt från ta tex peak performance i födelsedags present.

när han öppnar paketet märker dom att mormor har missat att han blivit mycket äldre o därför växt,

30 dagars öppet köp gäller så dom går till affären och byter tröjjan.....

vem tror i detta skede att tröjjan i fråga hamnar i nån "fynd" alternativt b-stock hög?

En bandyboll till dig!!! Jämföra detta med en tröjja!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

självklart är det inte acceptabelt att få saker som inte fungerar..

men nu funkar ju monitorn perfa,det jag däremot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt från ta tex peak performance i födelsedags present.

när han öppnar paketet märker dom att mormor har missat att han blivit mycket äldre o därför växt,

30 dagars öppet köp gäller så dom går till affären och byter tröjjan.....

vem tror i detta skede att tröjjan i fråga hamnar i nån "fynd" alternativt b-stock hög?

Om t-shirten är dammig eller har fått någon fläck, så är du nog inte så sugen på att köpa den, eftersom det då är uppenbart att den inte är ny - men om den kommer tillbaks i dåligt skick från den förste kunden, så kan ju butiken dra av lämplig andel av återbetalningen efter returen - och sedan säljer de den begagnade till ett reducerat pris, som "lagerskadad" eller slänger den helt enkelt i REA-korgen. Det finns förstås olika grad av seriositet hos olika butiker, så man vet förstås aldrig riktigt hur det fungerar på olika ställen, förrän man själv eller någon man känner drabbas, men klädaffärerna drar alltid ner på priset om man upptäcker någon skada eller annat fel på ett plagg.

Klädbranschen har förstås BETYDLIGT större marginaler än det är på musikprylar, så jämförelsen är inte den bästa, men ändå... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Jag är done med thomann iallfall, bestält där sen 2009, och väldigt mycket. Efter att jag fick förklaringen att om nån retunerar en vara i bra skcika packas det ner o säljs som nytt, vilket jag aldrig kommer acceptera. Nu erbjöd dom mig 40 euro billigare pris jag krävde mer, dom acceptera inte så varan skickas med ups i morron tillbax.

Men det som e mest irriterande, det är att jag först skickar varan, dagen efter skickas ett paket o samma vara kommer tillbax polerad, med en plast förpackning på sladden slarvig tush på kartongen, med text. Trodde dom ej att jag skulle märka det?`Precis samma serie nummer på baksidan, dom verkar ha missat det + den fina gula tejpen i kartongen dom tejpat slarvigt runt högtaleren, ska man bli leverad begagnade varor för ett nypris glöm det, o yxskaftet som drar en tröjja som exempel bra jobbat!!!

o ni som beställer just ax7 från thomann, ser ni att det ser slarvigt ner packat ut o så, så är ni välkommna o messa mig privat här så ska jag ange serie nummret som var hos mig, om dom nu skcikar ut till nån här..

Även andra varor jag fått tidigare har varit lite suspekt men jag har struntat idet, detsamma gäller med led lampor jag köpte samt, m-audio fast track pro kortet jag beställde som hade nagel riv märken på plasten i förpackningen, även det kan va gammalt, men palla...

Link to comment
Dela på andra sajter

claes självklart om det är brister i produkten, men i det här fallet är det ju inte det.

bara att sladden inte är inplastad.

jag tog tröjjan som ett exempel då den kan ju t o m nån haft på sig innan...

vad kan dom ha hunnit gort med en högtalare som enligt sägo är i primaskick utan repor?..

nej jag håller med tidigare talare i-lands problem.

olika åsikter kommer aldrig bli lika. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...