Jump to content
Annons

Liten presentation


trillebit (oregistrerad)

Recommended Posts

trillebit (oregistrerad)

Ja hallå ja !

Tänkte bara presentera mig, skriver under Trillebit, lagar tänder dagtid, pysslar med musik på ledig tid, har spelat på amatörnivå lite här å var och styr lite åt att kunna präga in lite kuliga musikaliska (?!?) infall i min nya laptop.

Är just nu på jakt efter någon form av audio/midi firewire burk för att få lite styrning mellan mina infall och min stackars dator.

Må lyckan följa era reglage !

Trillebit

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
trillebit (oregistrerad)

Hallå ja INSOLITUS !

Har tyvärr lite mer latency i svaren mina än jag önskar ha i min musikburk.

Jo vilken musik jag spelar, tja jag är lite gitarrbaserad (inga originalitetspoäng där inte...), har även spelat munspel i bluesband och trummor ett antal år i studentorkester, så dessa instrument lär väl premieras.

Har faktiskt börjat spela altsax i vuxen (nåja) ålder och hoppas kunna lära mig till en nivå så jag kan lägga in en och annan bap-du-dap i någon snygg kvint eller så och jag bor ihop med en trombonist så lite blås hoppas jag på med tiden.

Utöver detta så trivs jag med Massive attack beats, Rammstein ös, Gets softsax, Allt som Johan Norberg någonsin spelat eller producerat ljudbild till, Farmers market busarrangemang och rejäla intressanta harmonier.

Önskar dock minimera utrustningen i möjligaste mån, styr just nu mer åt att spela in audio, men kommer sannolikt gradvis förlora mig in i midivärldens oändliga effekter.

Söker schysst audio/midi/gitarr burk med phantom power matning som är lätthanterlig nog för ett blåbär som jag. Kommer nog satsa på cubase som mjukvara. Datorn min är på 40 GB med 512 Ram och pentium 4 och Windows XP

hoppas det räcker en bit på vägen.

Nu skall jag ej slösa mer utrymme !

Alla tips är vlkomna !

Trillebit

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...