Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

tÀnkte skriva en liten presentation av mig sjÀlv, Àven om jag har funnits med ett tag.

En gÄng i tiden, i början av 80-talet, var jag ung och vacker (nÄja, ung i alla fall).

FMAK sÀnde radio, tjejerna hade tuperat hÄr och OKEJ var en auktoritet pÄ vad

som var inne. Det största och hÀftigaste i syntvÀrlden var en Jupiter 8

och en studio med fler kanaler Àn 4 var ouppnÄelig. Man skickade demos till skivbolag,

deltog i talangjakter, spelade ute, repade febrilt och spelade in episka mÀsterverk pÄ kassett.....ack ja, dessa tider....

Med tiden försvann popstjÀrnedrömmarna och ersattes med "vanligt" jobb, familj, hus, lÄn etc.

SÄ en dag blÀddrade man igenom en datortidning och sÄg att allt det man en gÄng kunde ha gett sin vÀnstra

arm för (t.ex. massor med "bandkanaler", dyra reverb, samplers) fanns att köpa som pluggar till en PC... nÀstan gratis!

SÄ, nu sitter jag hemma och filar pÄ episka mÀsterverk igen, med obegrÀnsad polyfoni, 16-bitars brusfri digital inspelning

och alla gamla syntar man en gÄng ville ha.

LĂ„ter det bĂ€ttre dĂ„? Nja....det brusar i alla fall mindre. 😄

Annons
Postat

VÀlkommen ! Ja, inte saknar man portastudio eller brusiga Boss pedaler aŽ1200 kr. styck , vÀlkommen till en skinande digital högglanspolerat vÀrld, vem trodde att det var möjligt ? Vi farbröder fÄr kollektiv nypa oss i armarna och ödmjukt falla pÄ knÀ inför det stora Àventyr som vÀntar i studio nirvana.

Postat (redigerat)

VĂ€lkommen! Vad fin du Ă€r i hĂ„ret pĂ„ bilden 😄 Ja ack, 80 talet var en glansperiod.

Redigerat av zeblar
Postat (redigerat)

*tss* kan inte hÄlla mig. stÀller frÄgan som villket fall skulle komma vilken sec som hellst. HÀr du "riktiga" lillbabs?

*edit* Stavfel

Redigerat av DjBox
Postat

VĂ€lkommen hit!

...och vĂ€lkommen till pojkdrömmarnas förlovade land... 🙂

...det fanns popstjĂ€rnedrömmar pĂ„ 60- och 70-talet ocksĂ„... 😉

/Jan Olof

Postat

"Nej, inte den riktiga....mer maskulin..." ajdÄ.. vilken pinsam miss av mig ... sÄ gÄr det om man inte lÀser allt:P

denton (oregistrerad)
Postat

Hejsan hej

80-talet Musik, folköl, brudar o moppe

Postat

VÀlkommen till vÄrat glada gÀng.

Synd att man var för liten pĂ„ Ă„ttitalet för att fatta vad som pĂ„gick runt om. 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.