lillbabs Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 Hej, tĂ€nkte skriva en liten presentation av mig sjĂ€lv, Ă€ven om jag har funnits med ett tag. En gĂ„ng i tiden, i början av 80-talet, var jag ung och vacker (nĂ„ja, ung i alla fall). FMAK sĂ€nde radio, tjejerna hade tuperat hĂ„r och OKEJ var en auktoritet pĂ„ vad som var inne. Det största och hĂ€ftigaste i syntvĂ€rlden var en Jupiter 8 och en studio med fler kanaler Ă€n 4 var ouppnĂ„elig. Man skickade demos till skivbolag, deltog i talangjakter, spelade ute, repade febrilt och spelade in episka mĂ€sterverk pĂ„ kassett.....ack ja, dessa tider.... Med tiden försvann popstjĂ€rnedrömmarna och ersattes med "vanligt" jobb, familj, hus, lĂ„n etc. SĂ„ en dag blĂ€ddrade man igenom en datortidning och sĂ„g att allt det man en gĂ„ng kunde ha gett sin vĂ€nstra arm för (t.ex. massor med "bandkanaler", dyra reverb, samplers) fanns att köpa som pluggar till en PC... nĂ€stan gratis! SĂ„, nu sitter jag hemma och filar pĂ„ episka mĂ€sterverk igen, med obegrĂ€nsad polyfoni, 16-bitars brusfri digital inspelning och alla gamla syntar man en gĂ„ng ville ha. LĂ„ter det bĂ€ttre dĂ„? Nja....det brusar i alla fall mindre. đ
Kill All Autotuner Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 VÀlkommen ! Ja, inte saknar man portastudio eller brusiga Boss pedaler aŽ1200 kr. styck , vÀlkommen till en skinande digital högglanspolerat vÀrld, vem trodde att det var möjligt ? Vi farbröder fÄr kollektiv nypa oss i armarna och ödmjukt falla pÄ knÀ inför det stora Àventyr som vÀntar i studio nirvana.
hackeman Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 Precis sĂ„ upplevde jag oxĂ„ 80-talet! đ VĂ€lkommen hit!
ThomasJ Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 vÀlkommen hit.. Inte flör att jag visste nÄgot om vÀrlden pÄ 80talet men visst var det underbart:P
osiris Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 Hej och vĂ€lkommen hit sĂ€ger jag. Hoppas du kommer trivas đ
zeblar Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 (redigerat) VĂ€lkommen! Vad fin du Ă€r i hĂ„ret pĂ„ bilden đ Ja ack, 80 talet var en glansperiod. Redigerat 31 januari 2005 av zeblar
ThomasJ Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 (redigerat) *tss* kan inte hÄlla mig. stÀller frÄgan som villket fall skulle komma vilken sec som hellst. HÀr du "riktiga" lillbabs? *edit* Stavfel Redigerat 31 januari 2005 av DjBox
MusikMakaren Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 VĂ€lkommen hit! ...och vĂ€lkommen till pojkdrömmarnas förlovade land... đ ...det fanns popstjĂ€rnedrömmar pĂ„ 60- och 70-talet ocksĂ„... đ /Jan Olof
ThomasJ Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 "Nej, inte den riktiga....mer maskulin..." ajdÄ.. vilken pinsam miss av mig ... sÄ gÄr det om man inte lÀser allt:P
denton (oregistrerad) Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 Hejsan hej 80-talet Musik, folköl, brudar o moppe
L.C Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 VĂ€lkommen till vĂ„rat glada gĂ€ng. Synd att man var för liten pĂ„ Ă„ttitalet för att fatta vad som pĂ„gick runt om. đ
MusikMakaren Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Synd att man var för liten pĂ„ Ă„ttitalet för att fatta vad som pĂ„gick runt om. đ ...synd att man var för gammal, redan dĂ„... đ /Jan Olof
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.