Jump to content
Annons

Cubase ljudkort inställningar


gonso

Recommended Posts

Annons

Du måste välja rätt ASIO-driver i Cubase (du har väl redan installerat ASIO-drivern som kom med ljudkortet, antar jag - men annars är det bäst att hämta den senaste drivern på tillverkarens hemsida) - och sedan måste du aktivera ljudkortets in- och utgångar i Device Setup.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste välja rätt ASIO-driver i Cubase (du har väl redan installerat ASIO-drivern som kom med ljudkortet, antar jag - men annars är det bäst att hämta den senaste drivern på tillverkarens hemsida) - och sedan måste du aktivera ljudkortets in- och utgångar i Device Setup.

Jag har valt ASIO-driver och tycker de borde vara rätt för har 4,nått ms och känns som de borde vara mer om jag har fel.

Men jag håller på med in- och utgångarna men jag har 4 ingångar och 6 utgångar bak och mix out. Fram har jag en mic in med ch 1/2 Hi-z line ch 3/4 och en headphone utgång.

Det känns som att det är bara dom bak jag jag får upp i device setup efter som jag inte får nå ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då jag har läst det där flera gånger om men så fall måste jag missa nått.

Men för att få in nå ljud till cubase måste jag inte göra nått i directWIRE då? Sid 13

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då jag har läst det där flera gånger om men så fall måste jag missa nått.

Men för att få in nå ljud till cubase måste jag inte göra nått i directWIRE då? Sid 13

inte bara för att kunna spela in från dina inputs

tror snarare ditt svar finns på sid 11

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...