Jump to content
Annons

Grattis StudioForumiter...


riffriff

Recommended Posts

...nu har riffriff kommit hit.

Jag heter eg Andreas, 34 Är och bor lite utanför Jönköping.

Ska ta upp musiken igen efter 15 Ärs koma. Dum som jag Àr sÄ har jag redan bestÀllt lite grejjer frÄn thomann utan att fÄ tips frÄn er.

Men hittade detta 3vliga forum för sent.

Tittat igenom forumet lite och verkar som det Àr gott om trevliga prickar hÀr som hjÀlper till.

Musiken jag tÀnkt mej Àr punk-rock-grunge.

Har slÀngt bort 15 Är av livet pÄ poker, alkohol och piller. FÄtt en liten dotter nu och en sjukt trevlig sambo sÄ jag försöker fÄ lite struktur

och sunda vanor i livet. Musiken vill jag ha som sjÀlavÄrd och hobby.

Jag kommer sÀkert slÀnga ut lite frÄgor hÀr.

Detta Àr utrustningen jag precis (5min sedan) bestÀllde för att ha nÄgot att börja med:

# Dator: iMac har jag redan som dator

# Programvara: FÄr bli Ableton live jag börjar med, fÄr en lite version med en masterkeyboard och suttit och pillat med en demo-version.

Har linux pÄ min bÀrbara och googlat runt lite pÄ alternativ men inget jag provat Àn, nÄgra förslag frÄn nÄgon som anvÀnder sej av nÄgot program? ...blir nog bara för att skissa pÄ lÄtar sÄ inget avancerat behövs!

# Master-keyboarden blir BEHRINGER U-CONTROL UMA 25S

Anledningen Àr att den Àr sjuk billig och finns ett ludkort i denna som gör att nÀr man Àr ivÀg kan ta med denna och ha den smidigt till den bÀrbara.

# El-gitarr: GIBSON SG STANDARD REISSUE VOS TREM ...kÀnns som en prisvÀrd gitarr, för dÄlig erfarenhet att motivera denna framför andra men provat den iaf.

# Ljudkort: M-AUDIO FAST TRACK USB (den jag ska spela med har ett bra ljudkort som jag har tillgÄng till i vÄran lokal men vill ha nÄgot hemma )

# Multieffekt till gitarr: behringer Vamp -fÄr en Line6 3 (tror jag den heter) i februari men mÄste ha nÄgot sÄ lÀnge och förhoppningsvis sÄ trivs jag med denna och kommer ha fortsatt glÀdje av den sen med.

# Bas: hÄller pÄ att titta pÄ blocket, dyker det upp ngt nÀra mej sÄ kniper jag den ...bra att ha nÀr man spelar in. Vet inte om det finns nÄgra bra baspluggar men roligare att lÀgga pÄ en egen bas iaf !

# Mick: StudioProjects B1

...sĂ€kert glömt nĂ„got 🙂

Hoppas vi ses i nÄgon trÄd !

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

VĂ€lkommen!

Jag fick Ă„terfall för 5 Ă„r sedan. Nu gör jag nog mer musik Ă€n nĂ€r jag var ung. Det Ă€r ju sĂ„ lĂ€tt att spela in och arra nu för tiden, och sĂ„ passade jag pĂ„ att börja sjunga sjĂ€lv istĂ€llet för att jaga trötta sĂ„ngare/sĂ„ngerskor... 😉

SÄ du har en massa skoj framför dig!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Grattis till att fÄtt en familj. Du Àr pÄ helt rÀtt vÀg !!! & musik Àr GREAT....VÀlkommen !!!!!!

:rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VĂ€lkommen! Musik Ă€r betydligt bĂ€ttre Ă€n de gamla vanorna, sĂ„ det Ă€r helt rĂ€tt tĂ€nkt att sĂ€tta igĂ„ng med det igen. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VÀlkommen och Grattis till familjen! HÀrligt att höra om folk som stÀdar upp sina liv. Det motiverar till det egna personliga framÄtskridandet (förvisso föga dramatiskt i mitt fall). Det ska bli kul att följa dina musikaliska Àventyr hÀr pÄ forumet!

/Enheten

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VĂ€lkommen hit! Jag har ocksĂ„ befunnit mig i nĂ„gon slags "musikalisk exil" men försöker precis som du ta upp musikskapandet igen. FĂ„ saker fĂ„r en pĂ„ sĂ„ gott humör som nĂ€r man lyckas göra en riktigt bra lĂ„t! â˜ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...