Jump to content
Annons

Stereohögtalare till datorn


Riffraff

Recommended Posts

Hej. Vi har ett par gamla, rätt stora, golvhögtalare hemma. Jag undrar om det går att koppla dom in i mitt externa ljudkort? (Guitar Rig Mobile). Antar att man måste ha en förstärkare emellan ljudkortet och högtalarna?

Jag hittade nämligen en sån här hemma också: http://hifigoteborg.se/store/description.php?id=427

Jag är i princip totalt okunnig om detta, så jag undrar om detta är en förstärkare som går att använda till min idé?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, du behöver förstärkaren mellan högtalarna och ljudkortet. Det kan bli utmärkt bra, sen är ju i och för sig frågan vad du ska ha de till? Ska du mixa kan det lätt bli lite "rörigt" med hifi saker, vissa påstår att det ofta blir mer färgat ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej.

Hur ska jag koppla förstärkaren till ljudkortet? Det finns ett uttag för hörlurar på framsidan på förstärkaren.... På baksidan finns det några uttag som det står bland annat "Phono" "Tuner" "Aux1" "Aux2" "tape1" "tape2" över.

Redigerat av Riffraff
Link to comment
Dela på andra sajter

Från ljudkortets utgång ska du kunna koppla till vilken som helst av ingångarna - utom Phono.

Ok. då gäller det som sagt att få tag på en kabel med en 3,5mm stereo plugg i ena änden och i andra änden vet jag inte vad det heter...

Redigerat av Riffraff
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. då gäller det som sagt att få tag på en kabel med en 3,5mm stereo plugg i ena änden och i andra änden vet jag inte vad det heter...

Andra änden är förmodligen RCA...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...