Jump to content
Annons

Kan någon förklara ...

Recommended Posts

1 W (oregistrerad)
Postat

Vad det är för speciellt bra med denna låten? En kanon inspelning enl. mig. Hur är inspelningen gjord för att få så bra ljud?

och
Annons
Postat

Ja, det är väl bara uppmickade akustiska instrument, å säkert lite rumsmick? Är ju lite svårt att säga...

Skulle kunna tänka mig att det är så att alla lirar samtidigt, separat uppmickat... Men det är ju bara gissningar.

Postat

Ingenting! Helt medioker inspelning tycker jag.

Vad är det som gör det till en medioker inspelning? Utveckla gärna, annars blir det ju inte särskilt kreativt omdöme.

1 W (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag vet ingenting om inspelning men tycker den är extra bra ljudmässigt.

Och om någon annan tycker annorlunda så finns det två saker att välja på, antingen så är det personliga tycket annorlunda eller så har "vederbörande" inte anläggning för att höra skillnad på annan inspelning.

Det är bara att välja.

I mitt fall har jag en hel del som låter extra bra och spelar inte det som låter sådär i mina öron.

Det måste väl för tusan vara någon här som kan tycka som jag i fråga om inspelningar eller är det bara en massa slätstruket folk här som ingenting tycker i just denna frågan.

Det måste ju ha sina fördelar om man tycker allt är lika bra t.ex. transientmässigt osv.

Man blir trollbunden av folk här som snackar om troll, ligger troll dom så varmt om hjärtat? I deras fall skulle jag vara försiktig eftersom det kan finna ett spöke i hjärnan som framkallar troll. :rolleyes: :rolleyes:

Mvh./ Slätstrukna Jag. 😛

Ps. Jag kom på att nu till jul så skulle det vara kul att göra om text i låt ( då Jag sjunger och hoppar runt granan): Slätstrukan är vi allihopa allihopa, allihopa, Slätstrukan är vi allihopa allihopa, allihopa, du med och jag med, du med och jag med!

Min humor är för bra!

Redigerat av 1 W

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.