Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag köpt en Floppystation för att installationen krÀver detta men den lilla rackarn vÀgrar fungera!

NÀr jag slÄr pÄ datorn lyser "lÀsdioden" i floppyn konstant och den vÀgrar att lÀsa diskar!

Jag vet att jag kan ha vÀnt kabeln fel, men Àr det nÄgon som har ytterligare förslag pÄ vad jag kan har gjort fel?

Annons
Postat

Jag Àr inte hemma nu sÄ jag kan testa. DÀremot i gÄr kvÀll testade jag att vÀnda pÄ kabeln. DÄ slocknade allt vilket, jag nu trots allt var ute efter! ( jag testade aldrig att starta upp igen med kabeln vÀnd!

Jag ska testa nÀr jag kommer hem!

Postat

"enabla" 😏

Det borde lÀggas upp en ordlista pÄ detta forum

Typ:

"enabla" möjliggöra

"maila" skicka e-post

"raida för mera boost" vetefan

UrsÀkta men jag Àr lite förtjust i svensk teknik-engelska

OnkelJosef (oregistrerad)
Postat
"enabla" 😏

Det borde lÀggas upp en ordlista pÄ detta forum

Typ:

"enabla" möjliggöra

"maila" skicka e-post

"raida för mera boost" vetefan

UrsÀkta men jag Àr lite förtjust i svensk teknik-engelska

BOOTA OM SPOLSERVERN! Är ett uttryck som förekommer sig i vĂ„r lilla studio ofta! 😆

Postat

Jag var inne i ett annat dataforum och fick ett bra (?) tips:

"Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern"

Postat

"Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern"

😏 Hahaha

Postat
det rĂ€cker nog att sĂ€tta kabeln rĂ€tt... 🙂

Exakt! Om du vĂ€nt den fel lyser lampan. 🙁

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

🙁 Hahaha

den var ju riktigt kul men de skulle ju inte nöjt sig dĂ€r utan Ă€ven kört i ombooten en format c: sĂ„ hade det blivit riktig pannkaka av allt 🙂

allvarligt, vÀnd dig till studio forum sÄ blir det bra ska du se, de vill bara busa med dig!

som de övriga nÀmnt vÀnd kabel rÀtt sÄ blir det guld.

schkÄll för det!

Postat (redigerat)

Nu funkar allt och jag Ă€r lycklig över min nĂ€stan FÖR snabba dator!

Redigerat av onosoul

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.