onosoul Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Nu har jag köpt en Floppystation för att installationen krÀver detta men den lilla rackarn vÀgrar fungera! NÀr jag slÄr pÄ datorn lyser "lÀsdioden" i floppyn konstant och den vÀgrar att lÀsa diskar! Jag vet att jag kan ha vÀnt kabeln fel, men Àr det nÄgon som har ytterligare förslag pÄ vad jag kan har gjort fel?
Claes Holmerup Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Om den bara kör hela tiden, sÄ Àr det nog mest troligt att flatkabeln Àr felvÀnd.
MusicGene Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 antagligen flatkabel. annars kanske du har glömt att enabla floppyn i bios?
onosoul Postat 28 januari 2005 TrÄdstartare Postat 28 januari 2005 Jag Àr inte hemma nu sÄ jag kan testa. DÀremot i gÄr kvÀll testade jag att vÀnda pÄ kabeln. DÄ slocknade allt vilket, jag nu trots allt var ute efter! ( jag testade aldrig att starta upp igen med kabeln vÀnd! Jag ska testa nÀr jag kommer hem!
onosoul Postat 28 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 28 januari 2005 "enabla" đ Det borde lĂ€ggas upp en ordlista pĂ„ detta forum Typ: "enabla" möjliggöra "maila" skicka e-post "raida för mera boost" vetefan UrsĂ€kta men jag Ă€r lite förtjust i svensk teknik-engelska
OnkelJosef (oregistrerad) Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 "enabla" đ Det borde lĂ€ggas upp en ordlista pĂ„ detta forum Typ: "enabla" möjliggöra "maila" skicka e-post "raida för mera boost" vetefan UrsĂ€kta men jag Ă€r lite förtjust i svensk teknik-engelska BOOTA OM SPOLSERVERN! Ăr ett uttryck som förekommer sig i vĂ„r lilla studio ofta! đ
onosoul Postat 28 januari 2005 TrÄdstartare Postat 28 januari 2005 Jag var inne i ett annat dataforum och fick ett bra (?) tips: "Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern"
MusicGene Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 det rĂ€cker nog att sĂ€tta kabeln rĂ€tt... đ
Fredster Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Jag var inne i ett annat dataforum och fick ett bra (?) tips: "Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern" đ Hahaha
gol Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 det rĂ€cker nog att sĂ€tta kabeln rĂ€tt... đ Exakt! Om du vĂ€nt den fel lyser lampan. đ
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Jag var inne i ett annat dataforum och fick ett bra (?) tips: "Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern" đ Hahaha den var ju riktigt kul men de skulle ju inte nöjt sig dĂ€r utan Ă€ven kört i ombooten en format c: sĂ„ hade det blivit riktig pannkaka av allt đ allvarligt, vĂ€nd dig till studio forum sĂ„ blir det bra ska du se, de vill bara busa med dig! som de övriga nĂ€mnt vĂ€nd kabel rĂ€tt sĂ„ blir det guld. schkĂ„ll för det!
Procedomani Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 Jag tror pĂ„ att du ska "enabla" den i bios... Ett annat frÀÀÀÀnt ord Ă€r cancelera oxĂ„.. đ /H
onosoul Postat 30 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 30 januari 2005 (redigerat) Nu funkar allt och jag Ă€r lycklig över min nĂ€stan FĂR snabba dator! Redigerat 30 januari 2005 av onosoul
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.