Jump to content
Annons

F***ing Floppy!


onosoul

Recommended Posts

Nu har jag köpt en Floppystation för att installationen kräver detta men den lilla rackarn vägrar fungera!

När jag slår på datorn lyser "läsdioden" i floppyn konstant och den vägrar att läsa diskar!

Jag vet att jag kan ha vänt kabeln fel, men är det någon som har ytterligare förslag på vad jag kan har gjort fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är inte hemma nu så jag kan testa. Däremot i går kväll testade jag att vända på kabeln. Då slocknade allt vilket, jag nu trots allt var ute efter! ( jag testade aldrig att starta upp igen med kabeln vänd!

Jag ska testa när jag kommer hem!

Link to comment
Dela på andra sajter

OnkelJosef (oregistrerad)
"enabla" 😏

Det borde läggas upp en ordlista på detta forum

Typ:

"enabla" möjliggöra

"maila" skicka e-post

"raida för mera boost" vetefan

Ursäkta men jag är lite förtjust i svensk teknik-engelska

BOOTA OM SPOLSERVERN! Är ett uttryck som förekommer sig i vår lilla studio ofta! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Jag var inne i ett annat dataforum och fick ett bra (?) tips:

"Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern"

🙁 Hahaha

den var ju riktigt kul men de skulle ju inte nöjt sig där utan även kört i ombooten en format c: så hade det blivit riktig pannkaka av allt 🙂

allvarligt, vänd dig till studio forum så blir det bra ska du se, de vill bara busa med dig!

som de övriga nämnt vänd kabel rätt så blir det guld.

schkåll för det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...