Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Frågan blir på engelska, för jag skrev den på gearslutz först, och jag orkar inte översätta, men jag hoppas ni kan ha överseende med detta:

The way we work today is: Computer->stereo out Lynx aurora8-> aval747/tubetech smc2b/MassivePassive->back into aurora->speakers

how would we best hook up the neve 8816?

is it possible for us to use all 8 outputs from our aurora->neve8816->stereo out to avalon/tubetech/massivepassive and then back to neve 8816 where we split the stereosignal to speakers and back to the aurora where we record it.

or can we just use 6outputs from our aurora so that we still have a stereopair for the listening/monitors?

or is there some other way for us to use it better? we got it in the studio for testing right now...wanna see what it can do.

wuold be good to be able to use all 8 outputs from the aurora for summing....

peace

Annons
Postat

Läste den på gearslutz också men kan lika gärna svara här, vad är det ni ska åstadkomma, bara summering och sen lägga på saker på masterbussen? ni kan väl lika gärna köra ut alla kanaler från auroran och sen använda masterinsertarna på masterbussen och sedan lyssna på bordets controlrum ut.

Postat

ja, jag tror vi har lyckats lösa hookupen faktiskt......med hjälp av inserts i neven.....,måste bara hinna hooka upp allt så man kan testa den.

jo, vi kör vår hårdvara som en masterbus rakt av (dvs gör allt mjukvara men kör hårdvaru-grejorna som en mastering typ)....så all hardware är seriekopplad utan patchbay, och vill gärna jobba vidare som det är upplagt just nu, men skjuta in neven emellan som en summering.......om den tillför nåt. Var bara lite fundersam på hur vi löste det med lyssningen om vi använder alla outputs på auroran till nevesummering.....

thnx 😄

Postat

kör ni auroran som ljudkort via firewire då rätt av eller? när ni väl har en sån summeramp så känns det som om man skulle vilja ha fler outputs i såfall.. Inte för att lynxarna är billiga...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.