Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag ska spela in 8 kanaler samtidigt, men funderar på om man kan använda dom 8 buskanalerna vid inspelning? Jag vill inte använda direct out, iom att jag då måste flytta mickablarna i mixern när jag ska spela in nästa 8 kanaler. jag kan ha mycket väl ha kopllat fel :rolleyes: från mixern kar jag kopplat ut från tape outputs 1-8 till ljudkortet input 1-8. jag kan spela in via solo men då blir de ju bara som ett spår . //tacksam för svar

Annons
Postat (redigerat)

Frågan är lite luddigt formulerad. Vad hade du tänkt att göra?

Om jag fattat frågan rätt så kan du väl använda busskanalerna om dom har direktutgångar.

(Jag har för mig att jag gjorde så med mitt Mackie 16/4.)

Då kan man "routa" det som ligger på de vanliga kanalerna till någon buss, och koppla de

olika bussarna till ljudkortet. Så slipper man koppla om alla sladdar i de vanliga kanalerna,

du kan ju 24 olika grejor inkopplade som du sedan kan välja att skicka till de olika bussarna/subgrupperna.

Panorerar du kanalerna hö/vä får du det i separerat i mono till bussarna också.

Mvh/

Redigerat av Sleap
Postat

precis så menar jag,alltså jag skulle vilja använda busskanalerna om dom har direktutgångar. frågan är bara varför jag inte får det att funka ☺️ får prova lite mer, men det ska kopplas från tape outputs i mixer?

Postat (redigerat)

Det finns "Assign"-knappar längst ner på kanalregeln 1-2, 3-4 osv. Om du har något inkopplat på kanal 1 (ex.vis en mick),

trycker du ner 1-2 och då hamnar micken på Buss 1-2 i mitten. Vill du ha den på Buss 1 (vä) panorerar du på kanalregeln

till vänster, vill du ha den på Buss 2 panorerar du till hö osv. Sen kopplar du ut från bussarna till ljudkortet.

mvh/

Redigerat av Sleap

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.