alltarkaos Postat 19 november 2010 Postat 19 november 2010 (redigerat) tja tänkte bygga eget litet mickbås för hemmastudio, tänkte jag skulle ta o samla ihop ldfskivor och massa ljudisolering. tänkte mig ngt sånt här: så här ser de ut just nu, o de ger rätt bra ljud: Youtube - min studio (här är låten om ni vill höra mer: låt - den här går ut till dig bror ) jag hår hållt på ett halvår så klandra inte mina videos/låtar.. kommer de bli för trångt de som jag visade i bilden? och är de fler som byggt ett mickbås som kan ge mig tips?🙂 tack så mycke /våran värld! Redigerat 19 november 2010 av alltarkaos
MrBluesman Postat 19 november 2010 Postat 19 november 2010 Tänkte du låta begrava dig i den också? Är du vampyr? Kommer nog nämligen kännas som en kista... 😳 Sök på "sånghörn" istället på forumet.
alltarkaos Postat 19 november 2010 Trådstartare Postat 19 november 2010 (redigerat) Tänkte du låta begrava dig i den också? Är du vampyr? Kommer nog nämligen kännas som en kista... 😳 Sök på "sånghörn" istället på forumet. HAHHAHAHA:) nej asså jag ska stå utanför men ha micken i, typ som en mickscreen men kommer funka bättre om du fattar va jag menar:) typ som denna: Redigerat 19 november 2010 av alltarkaos
Claes Holmerup Postat 19 november 2010 Postat 19 november 2010 HAHHAHAHA:) nej asså jag ska stå utanför men ha micken i, typ som en mickscreen men kommer funka bättre om du fattar va jag menar:) typ som denna: Det är fel håll att angripa problemet från. Fixa en sånghörna istället: http://wiki.kontrollrummet.com/Akustikbehandling#Liverummet
alltarkaos Postat 20 november 2010 Trådstartare Postat 20 november 2010 Det är fel håll att angripa problemet från. Fixa en sånghörna istället: http://wiki.kontrollrummet.com/Akustikbehandling#Liverummet om jag gör ett trekantigt då? 2m högt o ställer de som ett hörn? för jag har inga hörn lediga..
Claes Holmerup Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 om jag gör ett trekantigt då? 2m högt o ställer de som ett hörn? för jag har inga hörn lediga.. Helt ok - så länge du tänker på rätt håll och ställer det bakom ryggen istället för att ställa det bakom micken. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.