debatt Postat 17 november 2010 Postat 17 november 2010 Jag har en Pioneer dvd-recorder i min studio. Jag hade spelat in pĂ„ den, men nĂ€r jag hade tagit bort ett avsnitt nĂ„gon minut in och skulle slĂ„ ihop de nu uppkomna tvĂ„ rutorna i redigeringslĂ€get till en ruta genom att helt enkelt vĂ€lja "SlĂ„ ihop rutorna" sĂ„ kom det upp en varningsruta pĂ„ bildskĂ€rmen. "Man kan inte slĂ„ ihop redigerade bildrutor". Det mĂ„ste man ju kunna... FrĂ„ga: Vad Ă€r det dĂ„ för vits med att redigera om man inte kan fĂ„ materialet i följd med en startpunkt sedan? En parallell kan dras till om man spelar in ett tv-program dĂ€r det förekommer reklaminslag. Det testade jag ocksĂ„ dĂ€refter. Jag spelade in programmet i ett svep, anvĂ€nde sedan sökfunktionen och letade upp de tvĂ„ reklamavsnitten under Redigering och markerade dem sĂ„ att programmet nu bestod av fem delar. Jag tog bort de tvĂ„ reklamavsnitten och tre delar av programmet Ă„terstod dĂ€rför. Men nĂ€r jag skulle vĂ€lja "SlĂ„ ihop rutorna" sĂ„ stod det att det inte gick för de var redigerade! Man kan ju inte börja med att slĂ„ ihop nĂ„got som inte Ă€r redigerat, för dĂ„ Ă€r det ju bara en ruta... SÄÄ... hur och nĂ€r anvĂ€nds "SlĂ„ ihop rutor"-funktionen? đł
debatt Postat 17 november 2010 TrĂ„dstartare Postat 17 november 2010 đ MĂ„ste komma pĂ„ om det öht gĂ„r i projektet att spela in ett tv-program och ta bort reklamen och sedan sĂ€tta samman delarna som blir kvar, till ett enda program och inte att spelaren som ska spela upp skivan dĂ€refter uppfattar avsnittet/programmet som 3-4 olika... bara för att jag har raderar alla reklamavsnitt. Att det stĂ„r "GĂ„r ej att slĂ„ ihop delar som redigerats" (redigerats i betydelsen reklam-eliminerats), Ă€r skrĂ€mmande. SĂ„ fort man delar upp en inspelning rĂ€knas det som att den redigerats. Ska man sedan slĂ„ ihop dessa delar igen sĂ„ gĂ„r inte det för materialet har redigerats (=delats upp). Ologiskt. Man kan ju inte slĂ„ ihop nĂ„got som inte Ă€r uppdelat. đł
debatt Postat 19 november 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 november 2010 Jag vet. Det Ă€r en sĂ„ dj**la dum funktionsegenskap hos min Pioneer DVD-Recorder att det nĂ€stan inte gĂ„r att förstĂ„ frĂ„gan. đ
Frekvensspektrumanalysator Postat 19 november 2010 Postat 19 november 2010 mĂ„ste iallafall ge tummen upp för att du tillvaratar gamla hederliga traditioner som att spela in frĂ„n tv đ
debatt Postat 19 november 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 november 2010 Fan... jag som hoppats att nĂ„gon hade svaret pĂ„ denna frĂ„ga. Och till alla som undrar.... JAAAAA!!!!! Jag har skrivit till Pioneer om detta tvĂ„ gĂ„nger utan att ha fĂ„tt svar. Lyckligtvis har jag en kompis som har samma dvd-recorder och samma problem. SĂ„ det beror inte pĂ„ sinnessjukdom. Maskinen Ă€r ologisk i sina menyer. FrĂ„gan Ă€r om "SlĂ„ ihop"-funktionen öht fungerar. I sĂ„ fall... nĂ€r? hur? TĂ€nkte redigera musikvideo pĂ„ den och lĂ€gga in menyer med text m.m., för det gĂ„r iaf. UngefĂ€r som i det enklaste videoredigeringsprogrammet, typ Windows Movie Maker. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.