Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en Pioneer dvd-recorder i min studio.

Jag hade spelat in pÄ den, men nÀr jag hade tagit bort ett avsnitt nÄgon minut in och skulle slÄ ihop de nu uppkomna tvÄ rutorna i redigeringslÀget till en ruta genom att helt enkelt vÀlja "SlÄ ihop rutorna" sÄ kom det upp en varningsruta pÄ bildskÀrmen.

"Man kan inte slÄ ihop redigerade bildrutor". Det mÄste man ju kunna...

FrÄga: Vad Àr det dÄ för vits med att redigera om man inte kan fÄ materialet i följd med en startpunkt sedan?

En parallell kan dras till om man spelar in ett tv-program dÀr det förekommer reklaminslag. Det testade jag ocksÄ dÀrefter.

Jag spelade in programmet i ett svep, anvÀnde sedan sökfunktionen och letade upp de tvÄ reklamavsnitten under Redigering

och markerade dem sÄ att programmet nu bestod av fem delar. Jag tog bort de tvÄ reklamavsnitten och tre delar av programmet

Äterstod dÀrför. Men nÀr jag skulle vÀlja "SlÄ ihop rutorna" sÄ stod det att det inte gick för de var redigerade!

Man kan ju inte börja med att slÄ ihop nÄgot som inte Àr redigerat, för dÄ Àr det ju bara en ruta...

SÄÄ... hur och nÀr anvÀnds "SlÄ ihop rutor"-funktionen?

😳

Annons
Postat

😕

MÄste komma pÄ om det öht gÄr i projektet att spela in ett tv-program och ta bort reklamen och sedan sÀtta samman delarna som blir kvar, till ett enda program och inte att spelaren som ska spela upp skivan dÀrefter uppfattar avsnittet/programmet som 3-4 olika... bara för att jag har raderar alla reklamavsnitt.

Att det stÄr "GÄr ej att slÄ ihop delar som redigerats" (redigerats i betydelsen reklam-eliminerats), Àr skrÀmmande.

SÄ fort man delar upp en inspelning rÀknas det som att den redigerats.

Ska man sedan slÄ ihop dessa delar igen sÄ gÄr inte det för materialet har redigerats (=delats upp).

Ologiskt. Man kan ju inte slÄ ihop nÄgot som inte Àr uppdelat.

😳

Postat

Jag vet.

Det Àr en sÄ dj**la dum funktionsegenskap hos min Pioneer DVD-Recorder att det nÀstan inte gÄr att förstÄ frÄgan.

😐

Postat

Fan...

jag som hoppats att nÄgon hade svaret pÄ denna frÄga.

Och till alla som undrar.... JAAAAA!!!!! Jag har skrivit till Pioneer om detta tvÄ gÄnger utan att ha fÄtt svar.

Lyckligtvis har jag en kompis som har samma dvd-recorder och samma problem. SÄ det beror inte pÄ sinnessjukdom.

Maskinen Àr ologisk i sina menyer. FrÄgan Àr om "SlÄ ihop"-funktionen öht fungerar. I sÄ fall... nÀr? hur?

TÀnkte redigera musikvideo pÄ den och lÀgga in menyer med text m.m., för det gÄr iaf.

UngefÀr som i det enklaste videoredigeringsprogrammet, typ Windows Movie Maker.

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.