Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Testade nya pluggen HEAT och blev ombedd om lite ljudexempel sÄ .... here we go....

Tog jazzlÄten dÄ jag förestÀllde mig att hÀr skulle denna plugg göra ett bra jobb.

Orginalet

Lite drive och lite tone

MVH

Anders

Annons
Postat

Snyggt. MÄste vara sjukt anvÀndbart. Ska man behöva övervÀga nya tunga inköp nu alltsÄ... :rolleyes:

Postat

JA du, kĂ€nner precis samma sak 🙂 La nyss ut 3300 pĂ„ PT 9, ska införskaffa en PRS custom 24 ocksĂ„ Ă€r planen för ca 34 000, och sĂ„ denna dĂ„ för cirka 5 000.

Aktierna hade gĂ„tt upp idag iaf 😆

MVH

Anders

Postat

SÄg nu att denna plugg enbart funkar till HD, inte ens till HD native dÄ den anvÀnder dsp korten för att fungera. Eller har jag fattat fel?

MVH

Anders

Postat

JA du, kĂ€nner precis samma sak 🙂 La nyss ut 3300 pĂ„ PT 9, ska införskaffa en PRS custom 24 ocksĂ„ Ă€r planen för ca 34 000, och sĂ„ denna dĂ„ för cirka 5 000.

Aktierna hade gĂ„tt upp idag iaf 😆

MVH

Anders

Sjukt, jag Ă€r ocksĂ„ sugen pĂ„ en Custom 24 🙂. Har haft en Custom 22 innan, och saknar den faktiskt. Custom 24 med 10-topp i vacker kulör kan vara den snyggaste gitarren pĂ„ denna jord...

Postat (redigerat)

haha...ja den Ă€r underbart snygg. JAg Ă€r nog sugen pĂ„ den blĂ„ 🙂 MEn jag har inte bestĂ€mt det Ă€n. RĂ€knar inte med köp förrĂ€n om ett Ă„r dĂ„ jag sparar pengar till hus ocksĂ„ 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

SlÀnger upp ett före och efter exempel pÄ lite hÄrdare musik ocksÄ som jag spelade in lite snabbt för att testa det pÄ pluggen (eller det Àr ju ingen plugg egentligen enligt avid sjÀlva)

Orginalet

Med pluggen

MVH

Anders

Postat

Ah, tack!

Det hÀnder intressanta saker i botten och mellanregistret med pluggen! Diskanten verkar det som att man fÄr se upp med. Cymbalerna hoppade fram mycket i jazz-exemplet, men rumskÀnslan blev behagligare med första pluggexemplet.

Postat

Ja, hÄller helt med. Tror man fÄr jobba noga med tone i pluggen just för att diskanten inte ska hoppa fram för mycket. Men som helhet sÄ tycker jag den smÀlter ihop mixen en del pÄ ett positivt sÀtt.

MVH

Anders

Postat

Kan ju sÀga att i slutmixen blev det att jag anvÀnde pluggen pÄ alla jazzlÄtarna, dock sÄ drog jag ner tonen mer Àn i de exemplen ovan. Kan lÀgga upp ett exempel pÄ hur det blev senare ikvÀll. MEn det blev alltsÄ mindre tone Àn vad det Àr i exemplen ovan.

MVH

Anders

Postat

HÀr kommer en annan lÄt med jazzbandet. Denna gÄng med vispar och annan instÀllning pÄ tone

MVH

Anders

Postat

Jag har inte PSP wintage warmer. Men om nÄgon annan har det sÄ kan vi ju ta samma ljudfil och köra igenom pluggarna. Blir ju inte ett ordentligt A/B test av det, men ett hum hur de skiljer sig kanske? Min demotid gÄr ut 3/12 för HEAT sÄ innan dess behöver vi göra det i sÄ fall. Kommer köpa HEAT, men just nu mÄste jag spara till gitarren sÄ jag kan köpa den först.

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Glömde ju skriva tack för de snĂ€lla orden kring ljudet ocksĂ„ 🙂 I den definitiva mixen sĂ„ Ă€r det enda skillnaden att kontran blev reampad genom basstĂ€rkare (via impulser) för att fĂ„ lite mer 3d-ljud över den i linesignalen och mjukare kropp. Blev riktigt najs, övertoner kom fram och basen lĂ€t tydligare och smĂ€lte in i ljudbilden pĂ„ helt annat sĂ€tt.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

Jag har inte PSP wintage warmer. Men om nÄgon annan har det sÄ kan vi ju ta samma ljudfil och köra igenom pluggarna. Blir ju inte ett ordentligt A/B test av det, men ett hum hur de skiljer sig kanske?

Jag har PSP VintageWarmer. Men jag undrar hur jÀmförandet ska gÄ till. Ska jag lÀgga en instans pÄ varje kanal och ratta efter eget huvud, eller ska jag lÀgga en pÄ mastern och försöka eferlikna dit resultat sÄ gott som möjligt?

Postat

hmm...ja du, kanske lÀttast att försöka efterlikna sÄ gott som möjligt. Men det kommer ju inte ge ett rÀttvist test egentligen, men kan ju kanske skapa en uppfattning om hur de olika pluggarna lÄter och lite skillnader mellan dem. I sÄ fall kan jag lÀgga upp orginalfilen i 24bit version och skicka med min i 24bit sÄ att konverteringen till mp3 blir samma ocksÄ.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.