Frekvensspektrumanalysator Postat 21 oktober 2010 Postat 21 oktober 2010 jag har aldrig suttit vid en digitalmixer, bara vid gamla "hederliga" analoga, och jag har börjat fundera på en grej lite.. Finns det nåt sätt att programmera t.ex. sina eq-rattar på digitalmixern till ett mjukvaru eq? säg att man gillar SSLs eq och vill köra det på bordet, går det då att programmera så att t.ex. högfrekvens-eq't i pluggen går att ratta på eq'n i bordet? jag tycker det är så sjukt trist att sitta framför datorn, det tar liksom död på kreativiteten hos mig, att man ska in i massa menyer och ratta med musen o.s.v.. Det funkar ju på midisyntar, så varför inte liksom?
Claes Holmerup Postat 21 oktober 2010 Postat 21 oktober 2010 De flesta digitalmixrar kan nog fungera som kontrollyta för DAW, men hur bra/dåligt det fungerar med alla detaljer, kan nog vara lite olika... 😉
Frekvensspektrumanalysator Postat 21 oktober 2010 Trådstartare Postat 21 oktober 2010 allright.. nu börjar det bli intressant 🙂 får ta en tripp till musikaffären och pilla lite.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.