Jump to content
Annons

Korg Ms2000r


nadom

Recommended Posts

Yo, jag kan köpa en Ms2000r för 2500 kr. Jag har ingen annan hårdvarusynth men vill gärna ha en och jag undrar helt enkelt om den är bra eller om det finns nån i samma prisklass som funkar bättre som allroundsynth? Den har ju bara 4 röster så pads skiter väl sig, men annars?

/Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Av ren nyfikenhet vad är skillnaden mellan MS2000 och MS2000B?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det är nån mer skillnad än bara färg och mikrofon, men jag kommer inte ihåg precis... Kolla korg.com kanske? 😄

4 röster är ju inte massvis direkt, men jag antar att du jobbar med mjukvarusequencer/hårddiskinspelning, och då är det ju bara att du kör in ljuden på hårddisken när rösterna inte räcker till... Inte det smidigaste sättet att jobba kanske, men det funkar! (Säger han som älskar sin monofona Evolver... 🙂)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter med MS2000r, första modellen, och den är väldigt trevlig att skruva fram allehanda ljud med.. gav 8250:- för min när den kom ut ny...så 25hundra pengar är inget pris att diskutera..KÖP!!!

Ska man vara riktigt petig, och det är jag nu, så är den blågrön 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...