Guitar Nilsson Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 (redigerat) Behringers grejer Àr vÀl inte mest kÀnda för att prestera bÀsta ljudet precis? Men har ni haft problem med att Behringerprylar gÄtt sönder? Inte de fÄ grunkor jag haft, inte polarna heller, som har powermixrar o PA-lÄdor mm. Behringers slutsteg verkar ge mycket krut för pengarna, men kanske annat Àr bÀttre? Peavy gör steg ocksÄ, bland flera andra. Jag behöver tvÄ steg, ett till baslÄdorna, de tÄl 1000w kontinuerligt (8 ohm) sÄ 2 ggr 1000 vid 8 ohm Àr vÀl det optimala, och ett mindre pÄ ungf 2 ggr 450 watts. Hittade tvÄ beg Mackie passiva topplÄdor idag som jag ska para ihop med Cervin Vega-hornen. Jag antar att det Àr dumt att köpa slutsteg utan limiter? NÀr somliga sÀger "skyddskretsar" Àr det limiter de menar dÄ, som skydd för att inte brÀnna högtalarna. Annat att tÀnka pÄ? Törs man lita pÄ Behringersteg? Redigerat 29 september 2010 av Guitar Nilsson
Glaskatten (oregistrerad) Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 (redigerat) Behringers grejer Àr vÀl inte mest kÀnda för att prestera bÀsta ljudet precis? Men har ni haft problem med att Behringerprylar gÄtt sönder? Inte de fÄ grunkor jag haft, inte polarna heller, som har powermixrar o PA-lÄdor mm. Behringers slutsteg verkar ge mycket krut för pengarna, men kanske annat Àr bÀttre? Peavy gör steg ocksÄ, bland flera andra. Jag behöver tvÄ steg, ett till baslÄdorna, de tÄl 1000w kontinuerligt (8 ohm) sÄ 2 ggr 1000 vid 8 ohm Àr vÀl det optimala, och ett mindre pÄ ungf 2 ggr 450 watts. Hittade tvÄ beg Mackie passiva topplÄdor idag som jag ska para ihop med Cervin Vega-hornen. Jag antar att det Àr dumt att köpa slutsteg utan limiter? NÀr somliga sÀger "skyddskretsar" Àr det limiter de menar dÄ, som skydd för att inte brÀnna högtalarna. Annat att tÀnka pÄ? Törs man lita pÄ Behringersteg? Skyddskretsar innebÀr inte alltid att det sitter en audiolimiter i steget men ofta, kolla specarna.. Vad gÀller att lita pÄ Behringers slutsteg sÄ kan man oftast göra det, deras kvalitetskontroll och allmÀnna kvalitet har ju ökat markant de senaste Ären, men det Àr klart att det finns andra Ànnu mer tillförlitliga steg, fast dÄ kostar dessa ofta betydligt mer..... Redigerat 24 september 2010 av Glaskatten
Guitar Nilsson Postat 24 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 24 september 2010 (redigerat) Har tittat Ă€ven pĂ„ Peavy-steg hos Deutchland Ăber Allez. Men i Peavys specar nĂ€mns effekten bara i 4 resp 2 ohm, 8 ohm nĂ€mns inte. Ăr de inte byggda för Ă€ven 8 ohm? http://www.thomann.de/se/peavey_pvi_3000.htm Redigerat 24 september 2010 av Guitar Nilsson
ChrippeDub Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 Du klara dig pÄ 2st europower Ep4000. Brygga det ena steget och spela basarna i 4 ohm och ett steg att spela topparna pÄ. BÀttre att ha för mycket effekt Àn för lite. Du har 3Ärs garanti pÄ thomann.... Àven pÄ behringer.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 (redigerat) Har tittat Ă€ven pĂ„ Peavy-steg hos Deutchland Ăber Allez. Men i Peavys specar nĂ€mns effekten bara i 4 resp 2 ohm, 8 ohm nĂ€mns inte. Ăr de inte byggda för Ă€ven 8 ohm? Jo det Ă€r klart men effektsiffrorna ser ju inte riktigt lika imponerande ut i 8 ohm 2x500 watt. Redigerat 24 september 2010 av Glaskatten
Guitar Nilsson Postat 24 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 24 september 2010 (redigerat) Du klara dig pĂ„ 2st europower Ep4000. Brygga det ena steget och spela basarna i 4 ohm och ett steg att spela topparna pĂ„. BĂ€ttre att ha för mycket effekt Ă€n för lite. Du har 3Ă„rs garanti pĂ„ thomann.... Ă€ven pĂ„ behringer. Har luslĂ€st Blocket ang beg slutsteg. Har Ă€ven snackat med nĂ„gra som vill sĂ€lja gamla steg. Passiva högtalare och slutsteg Ă€r helt ute nu, alla vill ha aktiva lĂ„dor, likt förb sĂ„ har jag inte hittat ett enda gammalt beg steg till salu som INTE Ă€r dyrare Ă€n nya 4000-watts Behringer! Och dĂ„ Ă€r det gammelsteg med mycket lĂ€gre effekt... Pratade nyss med en kille som ville ha 3000 kr för ett steg pĂ„ mindre Ă€b 500 watt. Om ett 200 watts steg kostede 1500 kr pĂ„ Börsen för sju Ă„r sen, det skiter man ju i. FĂ„r de sĂ€lja kan man undra?Ăven kvalitetssteg som LAB Ă„ldras i kondingar mm, jag köper nog nya Behringer. Med dubbla EP4000 kan jag senare utöka med en till topplĂ„da pĂ„ varje sida, tex en EV 300 nĂ„t vad de nu heter. FĂ„r kanske mina passiva Mackietoppar i morrn. 132 db max enligt Mackie sjĂ€lva. Deras aktiva SR450 ger max 127 db, Ă€ven detta enligt de dem sjĂ€lva. Samma med de aktiva db-toppar jag har, 127 db. Nu blir det starkare vrĂ„l över nejden .http://www.mackie.co...f/art300_ss.PDF Det ska vara bakhjulsdrivana bilar, passiva högtalare och mono. âșïž Edit: Och rullbandspelare! Redigerat 25 september 2010 av Guitar Nilsson
ChrippeDub Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 đ Det ska vara bakhjulsdrivana bilar, passiva högtalare och mono. âșïž HĂ„ller med. Passiva högtalare och tunga steg Ă€r kĂ€rlek. Spelar du Reggae Dub ???? đ sĂ„ hĂ€r ser riktiga högtalare ut
JJRockford Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Finns ju ÀndÄ en del fördelar med passiva högtalare. Dom blir ju inte lika tunga, man behöver inte dra fram strömkablar till varje högtalare, billigare att laga om nÄgon hÀller öl i dem o s v.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Finns ju ÀndÄ en del fördelar med passiva högtalare. Dom blir ju inte lika tung Passiva högtalare Àr oftast tyngre sett till ljudtrycket de kan prestera, den aktiva tekniken gör ju att man kan pressa ut mer ljudtryck utan att högtalarna gÄr sönder eller lÄter kack...
Guitar Nilsson Postat 25 september 2010 TrÄdstartare Postat 25 september 2010 Passiva högtalare Àr oftast tyngre sett till ljudtrycket de kan prestera, den aktiva tekniken gör ju att man kan pressa ut mer ljudtryck utan att högtalarna gÄr sönder eller lÄter kack... StÀmmer nog pÄ vanliga portade baslÄdor. Men jag kan inte tÀnka mig att en aktiv baslÄda kan vrÀka ur sig samma supertryck som ett veckat Cervin Vega bashorn. Mina vÀger bara 50 kg. De passiva mindre topparna av bra kvalle verkar Àven de fnysa ur sig mer db Àn de aktiva.. Och nÀr det gÀller rocknroll lÄter min dB SUB 15 alldeles för snyggt, den komprimerar hifi-tjusigt och tar bort atacken ur baskaggen. Och det Àr baskaggens okomprimerade studs som fÄr igÄng fyllona att dansa, vare sig de vill det eller inte. Har saknat det dÀr soundet enormt sen jag slÀngde mina andra bashorn. Spelar man pÄ lastbilsflak Àr det veckade horn som gÀller. BestÀmde mig vid denna spelning. Spelar man den typ av rocknroll vi gör ska ljudet inte vara lagom alls. TÀnderna ska ramla ur kÀften pÄ gammelraggarna.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 (redigerat) StÀmmer nog pÄ vanliga portade baslÄdor. Men jag kan inte tÀnka mig att en aktiv baslÄda kan vrÀka ur sig samma supertryck som ett veckat Cervin Vega bashorn. Mina vÀger bara 50 kg. De passiva mindre topparna av bra kvalle verkar Àven de fnysa ur sig mer db Àn de aktiva.. Oftast inte kontinurligt med samma element och effekt.... Det finns ju Àven aktiva basar med veckade horn Àven om de inte Àr sÄ vanliga Du som gillar horn lÀr gÄ igÄng pÄ detta http://www.voidaudio.com/product_detail.asp?id=42 Void har mÄnga intressanta högtalare och Àr en av fÄ högtalartillverkare som satsar rejÀlt pÄ feta hornkonstruktioner. Redigerat 25 september 2010 av Glaskatten
Linus Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Men jag kan inte tĂ€nka mig att en aktiv baslĂ„da kan vrĂ€ka ur sig samma supertryck som ett veckat Cervin Vega bashorn.Jag köpte en liten aktiv sub med rejĂ€lt tryck i vĂ„ras, RCF SUB 718-AS. Det sjöng i vĂ€ggarna efter att jag bara hade vridit upp 25% av volympoten. đ
Biran Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Jag skulle aldrig befatta mej med dessa steg till att driva foh eller drumfill, möjligen till frontmonitorer eller disco ect.. PÄ tok för dÄlig headroom och strömstyrka i dessa nÀtdelar vilket leder till vid hÄrd belastning stor risk för att brÀnna elementen.. Kolla istÀllet pÄ beggade Lab-steg eller dylikt - klart bÀttre steg som kan spara dej dyra elementkostnader.....
Glaskatten (oregistrerad) Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 (redigerat) Kolla istÀllet pÄ beggade Lab-steg eller dylikt - klart bÀttre steg som kan spara dej dyra elementkostnader..... Att det skulle vara pÄ tok för dÄlig strömstyrka i dessa stÀmmer inte. Klart att det finns bÀttre steg men för att fÄ ett klart bÀttre steg sÄ fÄr han gÄ upp rÀtt ordentligt i pengar Àven för beggat, "billiga" beggade Àldre LAB slutsteg Àr oftast inte ett bÀttre alternativ Àn ett nytt EP4000. Redigerat 25 september 2010 av Glaskatten
Biran Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Att det skulle vara pÄ tok för dÄlig strömstyrka i dessa stÀmmer inte. Klart att det finns bÀttre steg men för att fÄ ett klart bÀttre steg sÄ fÄr han gÄ upp rÀtt ordentligt i pengar Àven för beggat, "billiga" beggade Àldre LAB slutsteg Àr oftast inte ett bÀttre alternativ Àn ett nytt EP4000. Att driva subbasar med switchade nÀtdelar krÀva sina slutsteg, vilket oxÄ kostar mkt.. Beggade lab 1000 med gamla hederliga nÀtdelar e ett mkt bÀttre alternativ men vÀger iofs en hel del..
Guitar Nilsson Postat 25 september 2010 TrÄdstartare Postat 25 september 2010 Att driva subbasar med switchade nÀtdelar krÀva sina slutsteg, vilket oxÄ kostar mkt.. Beggade lab 1000 med gamla hederliga nÀtdelar e ett mkt bÀttre alternativ men vÀger iofs en hel del.. Jag rÀnknar inte med att köra dem pÄ mer Àn kanske drygt halv effekt. Gamla steg med uttorkade kondingar ger jag inte mycket för. Det begÀrs ju tredubbla priset för kanske 15 Är gamla beggade LAB Àn för spritt nya Behringer. Behringerna Àr rÀtt tunga med, sÄ nÀtdelen kan inte vara bara skit. Dessutom, jag har aldrig hört nÄn sÀga att deras Behringergrejer gÄtt sönder. Behringer Àr ju dessutom sÄ frÀcka att de kopierar rakt av frÄn de bÀsta. De har sÀkert kollat pÄ LAB mfl.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 (redigerat) Att driva subbasar med switchade nÀtdelar krÀva sina slutsteg, vilket oxÄ kostar mkt.. Beggade lab 1000 med gamla hederliga nÀtdelar e ett mkt bÀttre alternativ men vÀger iofs en hel del.. Nej Àldre Lab 1000 Àr antagligen inte bÀttre och nu ska ju Nilson driva bashorn, dessa Behringer slutsteg har inte switchade nÀtdelar.... Redigerat 25 september 2010 av Glaskatten
Guitar Nilsson Postat 25 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 25 september 2010 Nej Lab 1000 Ă€r verkligen inte bĂ€ttre och nu ska ju Nilson driva bashorn och dessa Behringer slutsteg har inte switchade nĂ€tdelar.... Ăr det lĂ€ttviksstegen som har switchade nĂ€tdelar? Och detta Ă€r sĂ€mre? Kanske kan jag hitta nĂ„t mindre beg till topparna, dĂ€r rĂ€cker det med ca 500 watt i 8 ohm... Nu ska jag ivĂ€g och spela pĂ„ en byfest. Har kĂ€nkat ut mina aktiva pryttlar och rörstĂ€rkare mm. đ±
Glaskatten (oregistrerad) Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Ăr det lĂ€ttviksstegen som har switchade nĂ€tdelar? Och detta Ă€r sĂ€mre? Kanske kan jag hitta nĂ„t mindre beg till topparna, dĂ€r rĂ€cker det med ca 500 watt i 8 ohm... Ja lĂ€ttviktssteg har switchade nĂ€tdelar, hederliga gamla nĂ€delar rĂ€knas oftast som tillförlitligare och "bĂ€ttre" Ă€ven om switchade nĂ€tdelar har blivit bĂ€ttre och bĂ€ttre och populĂ€rare eftersom PA företagen som Ă„ker jorden runt med mĂ€ngder av slutsteg sparar nĂ„gra ton i frakt genom att vĂ€lja lĂ€tta kraftfulla steg...... Förr var lĂ€ttviktssteg ofta rĂ€tt prisvĂ€rda jĂ€mfört med traditionella steg men nu har Ă„ngslutstegen rasat i pris medan lĂ€ttviktsstegen stigit i pris beroende mest pĂ„ att de lĂ€mnar mer och mer effekt... Carver var en av de första som anvĂ€nde switchade nĂ€tdelar i proffsförstĂ€rkare och deras tidiga steg av den typen klippte pĂ„ ett mycket mĂ€rkligt sĂ€tt det prasslade till i högtalaren som om nĂ„gon tryckte ihop en alumiumburk och sedan dog steget en kort stund för att sedan gĂ„ igĂ„ng igen....
Guitar Nilsson Postat 26 september 2010 TrÄdstartare Postat 26 september 2010 (redigerat) dubbelpost... Redigerat 26 september 2010 av Guitar Nilsson
Guitar Nilsson Postat 26 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 26 september 2010 Jag köpte ett nytt Mackie 1400 tror jag det var. Det slog av och höll pĂ„. Fick slĂ„ av och sen pĂ„ igen, dĂ„ gick det en stund igen innan det la av, kommer inte ihĂ„g om det var bara en eller bĂ€gge kanalerna. LĂ€mnade förstĂ„s in pĂ„ garantin, fick lĂ„na ett DAS-steg under tiden. Det mĂ€rkliga var att de aldrig lyckades hitta felet. Efter flera mĂ„nader fick jag tillbaka pengarna plus att jag fick lĂ„nesteget gratis. Sen dess Ă€r jag lite skeptisk pĂ„ Mackie. Har Ă€ndĂ„ kommit överens med Nicke i Ă-vik om att köpa tvĂ„ Mackietoppar av honom. Fast de Ă€r ju passiva. Skulle haft tvĂ„ EV300 oxĂ„. Det gĂ„r nog att fĂ„ ihop en fet boogieanlĂ€ggning nu nĂ€r passiva lĂ„dor Ă€r tillfĂ€lligt omoderna. I kvĂ€ll har spelat enmansband ute i skĂ€rgĂ„rn i en samlingslokal. Trevligt som fan. Hade grejerna uppmonterade kvart över sex, testade en lĂ„t, fortsatte sen att spela i ett kör till kl ett. Sen spelade jag disco en timme till samtidigt som jag rev gitarrgerejer och de andra grejerna. PĂ„ slutet spelar jag bara pĂ„ den ena toppen lite lĂ„gt. Om man spelar i Ă„tta timmar, Ă€r man abnorm pĂ„ nĂ„t vis dĂ„?
Glaskatten (oregistrerad) Postat 26 september 2010 Postat 26 september 2010 Jag köpte ett nytt Mackie 1400 tror jag det var. Det slog av och höll pÄ. Fick slÄ av och sen pÄ igen, dÄ gick det en stund igen innan det la av, kommer inte ihÄg om det var bara en eller bÀgge kanalerna. LÀmnade förstÄs in pÄ garantin, fick lÄna ett DAS-steg under tiden. Det mÀrkliga var att de aldrig lyckades hitta felet. Det var nog inget fel pÄ steget utan den gamla klassikern med att du hade för lÄgt maximalt strömuttag frÄn elnÀtet dÄ kan skyddskretsarna kicka in för att inte propparna ska gÄ eller anlÀggningen gÄ sönder. NÀrmare 25A kan tydligen FR1400 dra.
slejnard Postat 26 september 2010 Postat 26 september 2010 Om man spelar i Ätta timmar, Àr man abnorm pÄ nÄt vis dÄ? Japp!
Guitar Nilsson Postat 26 september 2010 TrÄdstartare Postat 26 september 2010 TÀnkte pÄ det hÀr med varken stegen eller de passiva högtalarna har nÄgra skyddskretsar. Man mÄste ju kunna sÀtta nÄt sÄ enkelt som en hÀngsÀkring med flatstift frÄn Biltema eller Mekonomen pÄ kabeln inne i högtalaren? PÄ bashornen kan ju sÀkringen hÀnga löst pÄ kabeln inne i tratten.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 26 september 2010 Postat 26 september 2010 TÀnkte pÄ det hÀr med varken stegen eller de passiva högtalarna har nÄgra skyddskretsar. Man mÄste ju kunna sÀtta nÄt sÄ enkelt som en hÀngsÀkring med flatstift frÄn Biltema eller Mekonomen pÄ kabeln inne i högtalaren? PÄ bashornen kan ju sÀkringen hÀnga löst pÄ kabeln inne i tratten. LÄter som en dÄlig idé.
Guitar Nilsson Postat 26 september 2010 TrÄdstartare Postat 26 september 2010 Nej. SÀkringar som skydd för högtalare Àr en bra idé. Och ingen ny idé som jag hittat pÄ heller, utan vÀlkÀnt sen förra Ärhundradet. Dessutom kan jag nÀr jag spelar med bandet anvÀnda min stereo kompressor/limiter insertad pÄ main out som just limiter.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 27 september 2010 Postat 27 september 2010 Nej. SÀkringar som skydd för högtalare Àr en bra idé. Och ingen ny idé som jag hittat pÄ heller, utan vÀlkÀnt sen förra Ärhundradet. Dessutom kan jag nÀr jag spelar med bandet anvÀnda min stereo kompressor/limiter insertad pÄ main out som just limiter. Fast det Àr ju inte sÄ praktiskt att sÀtta sÀkringarna inne i högtalarna...bÀttre att köpa automatiska överlastskydd...
Guitar Nilsson Postat 27 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 27 september 2010 Fast det Ă€r ju inte sĂ„ praktiskt att sĂ€tta sĂ€kringarna inne i högtalarna...bĂ€ttre att köpa automatiska överlastskydd... I tratten pĂ„ hornet gĂ„r det hur bra som helst. đ
Guitar Nilsson Postat 29 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 29 september 2010 I morse bestĂ€llde jag tvĂ„ Europower 4000 steg frĂ„n Thomann. Detaljen med att betala med kort ger mig alltid vĂ€rsta Ă„ngestattackerna, vill spy och allt pĂ„ datorn, det tar jĂ€mt flera ja dar innan jag lyckas betala, fy fan för datorer, sĂ„na finns inte i Transylvanien. Fast jag inte betalat sĂ„ sms:ade de redan kl 14 att slutstegen Ă€r pĂ„ vĂ€g. Skulle inte förvĂ„na mig om de dĂ€r stegen snart Ă€r restnoterade sĂ„ j-a billiga som de Ă€r. Har testspelat Mackie passiva toppar ocksĂ„, funkar bra, lĂ„ter tre ggr sĂ„ starkt pĂ„ samma volym genom hemstereon som JBL stereohögtalarn. Delningsfilter har jag ocksĂ„ ett, bytte Ă„t mig det mot en fuzz. đ SĂ„ snart kan jag börja spela sönder mina nyförvĂ€rvade raggarhögtalare.
Guitar Nilsson Postat 29 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 29 september 2010 (redigerat) Nu har jag tjatat om lite olika tĂ€nkbara grejer att köpa till mitt lite kraftigare extra PA-bygge, sĂ„ jag Ă€ndrade rubriken pĂ„ trĂ„den och redovisar hur det blev, kanske andra funderar pĂ„ att skaffa PA, men slagit det ur hĂ„gen pga vad nya grejer kostar, i alla fall om det ska vara nĂ„t tryck i det hela. Min erfarenhet av att handla beg prylar av musiker sen förr Ă€r enbart bra, jag har köpt grejer utan att kolla dem flera ggr och aldrig blivit lurad, lite nervöst har det varit, men alltid gĂ„tt bra. Har gjort lika nu alltsĂ„, snart kan jag provköra mitt utomhus-PA Det jag saknade mest i mitt lilla club-PA med en monosub var det riktiga manliga trycket i elbas och kagge. För att fĂ„ fart pĂ„ feta gammelraggare mĂ„ste det vara riktiga kĂ€ftsmĂ€llar frĂ„n exponentialhorn, det klarar inga moderna aktiva lĂ„dor. SĂ„ jag har spanat lĂ€nge efter nĂ„n sorts horn, helst Cervin Vega. Hittade ett par sĂ„na i Sandviken för bara 2000 kr för paret. Ăppnade dem nyss och sĂ„g till min glĂ€dje att den unge popstjĂ€rnan som sĂ„lde dem talade sanning det sitter tvĂ„ nya RCF L18-P300 element i dem, de tĂ„l 1000 watt kontinuerligt och 2000 i peak. RCF Ă€r inget plojty plojty, hĂ€r gjorde jag ett kanonköp, Ă€ven om jag fick lappa ihop lĂ„dorna lite nertill. RĂ€knar med ett ruskigt, trippelruskigt tryck tack vare hornkonstruktionen. http://www.rcf.it/products/precision-transducers/low-frequency-transducers/l18p300 http://www.thomann.d...30007_8_ohm.htm Bara elementen kostar en bit över 5000 hos billiga Thomann,.. Grovt manliga horn har jag nu Hittade Ă€ven tvĂ„ Mackie passiva toppar http://www.mackie.co...f/art300_ss.PDF Hög verkningsgrad har de, har provspelat Ă€ven dem, fick ge 3000 kr för dem. Ang slutsteg har flera veckors luslĂ€sande av Blocket varit i princip meningslöst, man begĂ€r mycket mer betalt för 10 Ă„r gamla klena steg Ă€n vad Thomann tar för nya mkt kraftiga Behringer, sĂ„ jag skickade efter tvĂ„ likadana Europower 4000. http://www.thomann.d...0_europower.htm Till topparna kunde det ju rĂ€ckt med ett klenare, men de var bara nĂ„gra hundra billigare sĂ„ jag köpte tvĂ„ likadana, kanske skaffar jag sen ett par till topplĂ„dor, hĂ„ller koll efter ett par EV SX300, hoppas hitta billigare Ă€n 3000 styck som de brukar begĂ€ra för dem pĂ„ Blocket. Kanske behöver jag inga fler toppar heller, jag har Ă€ven tvĂ„ aktiva dB-toppar sen förut. Har hittills lagt ner ca elva, tolvtusen pĂ„ det hĂ€r, bestĂ€llde lite kabel o kontakter med. Vitsen med det hela Ă€r att komma ut och spela mer med mitt band GUITAR 66, och till vĂ„r musik fungerar inte moderna skithögtalare med lagom och snĂ€llt ljud . đ Redigerat 29 september 2010 av Guitar Nilsson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.