Jump to content
Annons

Samplitude V8 - demo


trombonisten

Recommended Posts

Samplitude V8 demo finns nu för nedladdning.

http://www.samplitude.com/

Samplitude och storebror Sequia är vanligt bland oss som mest spelar in akustiskt. Inte så ofta använt bland de som kör mycket midi vad jag vet, de grundläggande funktionerna finns där och har blivit bättre i V8, men enklast är väl att se själv.

Trombonisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

Jag kör Samplitude Professional 7.23 och kan bara säga att ett bättre audio multitrack program har jag sällan skådat, visst många midi delar fungerar mindre bra men det kan Cubase fixa och så exporterar man det som wav och fortsätter arbetet i Samplitude. Deras roomsimulator låter ruskigt bra och framförallt så är de flesta saker väl genomtänkta om än en viss hög inlärningströskel innan man känner sig vän med det hela, men det kommer ju en fin manual (i tryck på papper!) med som förtydligar saker och ting.

Programmet är dessutom rock solid stabilt med en hyffsat konfigurerad maskin, även 98SE stöds vilket i min erfarenhet är bra då jag av olika skäl inte kan köra Win2000/XP då mina ljudkort inte stöds av dessa OS men de som har möjlighet och resurser att köra med de bör inte heller bli besvikna.

Ett mycket underskattat program som bara kan beskrivas som bland det bästa på marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett mycket underskattat program som bara kan beskrivas som bland det bästa på marknaden.

Waveediteringen är fantastisk, milt sagt. Ska bli spännande att se vad grabbarna har hittat på i 8:an. Demoversionen ska testas på internätlådan så fort jag har gjort stora "halvårssopningen"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...