mickestrang Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 Har Cubase 5. Vill enkelt transponera hela tracks..... Så att om jag trycker ned ett C på min keyboard ska det låta C#
Claes Holmerup Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 Ta upp MIDI Inserts i Inspectorn och välj Transformer som en insert-plugin där, så kan du sätta upp regler för hur inkommande midi ska förändras innan det kommer in på midispåret. 🙂
mickestrang Postat 11 september 2010 Trådstartare Postat 11 september 2010 ok ska försöka...det var bra mycket enklare i SX3. Konstigt att välja en krångligare lösning... Tack Claes
Claes Holmerup Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 Har du spåret redan inspelat så är det jättelätt - för har du det direkt under MIDI Modifiers i Inspectorn, men när det ska vara på inkommande signal så att det spelas in transponerat, så behöver man använda Transformer istället.
mickestrang Postat 12 september 2010 Trådstartare Postat 12 september 2010 (redigerat) I sx3 satte man till exempel +1 på transpose på aktuellt track och allt som spelades upp via den kanalen blev transponerat. Markerade jag track 1 med tex piano från Hypersonic 2, och satte transpose till +1 så påverkades allt på det tracket. Både när jag spelade med MIDI-klav och när tracket spelades upp. Konstigt att man valt ett så mycket knepigare sätt i C5 Redigerat 12 september 2010 av mickestrang
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.