Gäst Postat 3 september 2010 Postat 3 september 2010 Är gitarren uppmickad eller är den inkopplad? Gitarr.mp3
k9 (oregistrerad) Postat 3 september 2010 Postat 3 september 2010 Låter som att det är en blandning av piezo mikrofån och att man har mickat upp den med, tycker jag. Men eftersom man hör andetagen p åden som spelar så är det iallafall en mikrofon.
Lewisownpeople Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 (redigerat) jag skulle nog köpa mig nån typ av resonator gitarr och micka upp den.. 😉 Redigerat 7 september 2010 av Lewisownpeople
hegobald Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Det verkar inspelat i stereo så det lär väl vara 2 mickar, längre ner snett ner från hålet mot stallet och en lite längre upp mot halsen ca 30~40 cm ifrån. Sen verkar det dessutom vara komprimerat ganska hårt och så ett bricasti-reverb på det. Ren gissning dock!? Som mick skulle jag kunna tänka mig Neumann U87 eller likande. Men som sagt jag gissar.. Jag skulle dock ha testat med det 🙂
Gäst Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 Tack ska ni ha för alla svar. Ska köpa en halvakustisk och prova lite olika metoder.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.