Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Som rubriken antyder är jag i valet och kvalet. Det är inte bara ljudkort och kanalstrippar och grejer som skall inhandlas när sommaren är slut, utan också en hel del grejer till mitt gitarrspelande. För att göra en lång historia kort har jag fått en sweet deal på ett nytt Eleven Rack och ett TC Electronic G-System, vilket gör att jag får de två för snudd på exakt samma summa som en ny Axe-FX Ultra. Det jag ska använda prylarna till är tyst inspelning i studion och också i fin-riggen tillsammans med stärkaren och stomparna. Det är där G-System lockar och drar.

Jag har haft ett Eleven Rack tidigare och trivdes kanon med det. Dock saknade jag några saker, saker som istället finns i G-System. Jag är väldigt väl bekant med samtliga tre produkter men jag har kört fast i mitt funderande, som man gör ibland när man ältar samma gear-köp tio tusen gånger per dag...

Således vänder jag mig hoppfullt till er, och önskar inget hellre än att ni ska leverera just den detalj, den idé, den vinkel av problemet som gör att jag bestämmer mig. Vad är det jag inte har tänkt på?

Annons
Postat

Ingen? Kom igen nu alla gitarrister där ute! 🙂

Postat

Har inte provat axen men den ska ju vara fantastisk. Eleven suger röv om du frågar mig. Riktigt överskattad...

Jag tycler POD är bättre än eleven

Postat

Har inte provat axen men den ska ju vara fantastisk. Eleven suger röv om du frågar mig. Riktigt överskattad...

Jag tycler POD är bättre än eleven

Omg. Men tack för ditt svar ☺️

Postat

Jag är inte ägare av någon av dom. Gillar båda, men Axe-FxU gillar jag mest av dom. Låter bättre och enklare att få till det jag vill. Dock har jag inte provat dom under längre tid som sagt.

Postat

hehe, är van vid den reaktionen när jag säger vad jag tycker om eleven.

PODen är lite som tyskland - ambitiös men missförstådd. Men den är riktigt bra om man tweakar den emot alla sina principer.

Men okej, jag överdrev lite. Eleven är naturligtvis inte kass, men den är inte på långa vägar så bra som folk vill få det till. och som de hypade den innan den släpptes. Jag blev så jäkla besviken

Postat

Jag tyckte den var kanon när jag hade en. Och jag ÄLSKADE inputsteget med variabel impendans! Genial funktion. Jag tror att grejen med Eleven Rack är att man måste döma den med dess begränsningar i bakhuvudet. Den är inte och marknadsförs inte som en rackenhet med oslagbar fleksibilitet och tio tusen effekter. (Att den däremot saknar stereodelay är oförlåtligt.) Men jag gillade verkligen ljudet och känslan. Den satt som en smäck i mixen. Men det börjar luta åt en Ultra faktiskt. Fast då får jag hoppa över ett G-System. Och det vill jag verkligen ha. Damn.

Postat

Jag tyckte den var kanon när jag hade en. Och jag ÄLSKADE inputsteget med variabel impendans! Genial funktion. Jag tror att grejen med Eleven Rack är att man måste döma den med dess begränsningar i bakhuvudet. Den är inte och marknadsförs inte som en rackenhet med oslagbar fleksibilitet och tio tusen effekter. (Att den däremot saknar stereodelay är oförlåtligt.) Men jag gillade verkligen ljudet och känslan. Den satt som en smäck i mixen. Men det börjar luta åt en Ultra faktiskt. Fast då får jag hoppa över ett G-System. Och det vill jag verkligen ha. Damn.

Om jag tolkar hur och vad du skriver i alla dina inlägg så skulle jag säga att det snarare lutar mot en eleven. Redan i första inlägget kändes det som du hade bestämt dig faktiskt. 🙂

Postat

G system alla gånger! Älskar Tc's prylar. Den tillsammans med Novadriven och mums.

Min nästa stora investering blir att byta ut mina pedaler mot ett g system!

Postat (redigerat)

POD Suger fett! Har aldrig fått bra ljud ur eller med en pod ,man får ingen spelkänsla när man använder distad stärkare i den. Nu använder jag den till effekt enhet till en Blackstar men det är knappt den duger till detta."Men" den kostar inte heller 20 papp "Men det är min åsikt"

Redigerat av kardo
Postat

Om jag tolkar hur och vad du skriver i alla dina inlägg så skulle jag säga att det snarare lutar mot en eleven. Redan i första inlägget kändes det som du hade bestämt dig faktiskt. 🙂

Som sagt, det finns många saker jag gillar med Eleven men också flera saker jag tycker är riktigt dåliga. (Och för att klargöra; valet står inte mellan Axe-FX Ultra och Eleven Rack, utan mellan Axe-FX Ultra och Eleven rack med ett G-System till.) Dock är det så att Eleven Rack fungerar bra för mig, men jag måste komplettera med externa effekter. Då är det oerhört bra med en lösning som Axe-FX Ultra där alla effekter jag någonsin kommer att behöva redan finns. Med undantag för mina favoritpedaler. Men visst, prisskillnaden kan kännas oerhört svår att motivera. Men som sagt, det lutar åt en Ultra. Får väl spara mig sönder och samman så jag får råd med ett G-System också 🙂

Postat

POD Suger fett! Har aldrig fått bra ljud ur eller med en pod ,man får ingen spelkänsla när man använder distad stärkare i den. Nu använder jag den till effekt enhet till en Blackstar men det är knappt den duger till detta."Men" den kostar inte heller 20 papp "Men det är min åsikt"

Okej, dina citattecken är obegripliga.

Mogen slutsats att PODen inte tävlar med de andra för att den inte kostar lika mycket

Postat

Okej, dina citattecken är obegripliga.

Mogen slutsats att PODen inte tävlar med de andra för att den inte kostar lika mycket

Det jag menade var att jag tycker att pod suger fett, men man kan inte klaga för den kostar inte 20 papp som

Axe-FX Ultra gör som ska låta bättre för dom pengarna. men Pod låter fortfarande skit tycker jag i mina öron

d.v.s. man får inget tryck som i en rör gitarrförstärkare och effekter är inte jippi hurra i den heller även om vissa går att använda .

till live är den säkert bra, bara att plugga in och köra utan att dra med sig en stärkare, till övning är den säkert också bra utan att behöva störa grannar .

Men om du kan inspelning tweaka den så den låter bra kanske du kan skriva hur man

går tillväga och lägga upp något distat gitarrljud som låter bra typ utan 5 ton med reverb,

och gärna ett som låter som en Marshall gör ! för jag klarar ta mej f.. inte det !

Även om folk kan säga att dom får pod att låta bra .

Postat

Ni är lite sega på detta forum.

I september släpper ju Line6 sina nya HD gitarrprodukt och sägs vara en i klass mad Axe_FX med ny processor bla bla

Vi får väl se.

Postat

Ni är lite sega på detta forum.

I september släpper ju Line6 sina nya HD gitarrprodukt och sägs vara en i klass mad Axe_FX med ny processor bla bla

Vi får väl se.

Du ser väl vad titeln på tråden är?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.