Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Jag köpte mig ett mixerbord av märket Citronic SDMP-MX1. Och jar har lite problem med att få de att funka. Jag har kopplat in de till datorn med USB utgången och startat vitualDJ men de står bara NO USB på mixerbordet. Varför?

tacksam för hjälp av nån som kan detta bättre än ja:)

Annons
Postat

när ja köpte mixerbordet fick ja inte mer nån beskrivning hur ja ska koppl ain de eller några skivor alls.

Postat
This innovative Citronic dual media player with built-in mixer enables the modern DJ to play and mix directly from an SD Card/USB stick or external hard disk drive. The 2-channel mixer features tone control on every channel. AMong the numerous functions of the player, an ID3 tag allows the DJ to display labels.

Står inget om att den skulle fungera som ett eget ljudkort vilket gör att den troligtvis inte går att köra med Virtual DJ.

Postat

Enl manualen är USB-portarna bara till för att stoppa in ett USB-minne som den kan spela upp MP3 låtar i från. Den kan alltså inte interagera VirtualDJ eller en upptäckas från datorn. Här är manualen http://www.surplustronics.co.nz/shop/pdf/MX1.pdf

Tjena

Jag köpte mig ett mixerbord av märket Citronic SDMP-MX1. Och jar har lite problem med att få de att funka. Jag har kopplat in de till datorn med USB utgången och startat vitualDJ men de står bara NO USB på mixerbordet. Varför?

tacksam för hjälp av nån som kan detta bättre än ja:)

Postat

okej men ja har dubbla kanaler på mixern så då måste ja ha 2 mp3 för att spela då eller?

Postat

Ja själva idén med en DJ-mixer är ju att man mixar ihop minst 2 låtar så därför har du 2 kanaler (eller 4 egentligen eftersom det är stereokanaler) 🙂

okej men ja har dubbla kanaler på mixern så då måste ja ha 2 mp3 för att spela då eller?

Postat

Okej dkulle du kunna ge mig några förslag på enkla mixrar som ja kan koppla till datorn och spela genom virtualDJ?

Postat

Har ingen erfarenhet att VirtualDJ.. Men det är ju egentligen bara att ta sig en titt på deras hemsida så ser man vad dom själva rekommenderar.

Kolla in http://www.virtualdj.com/products/hardware.html

Okej dkulle du kunna ge mig några förslag på enkla mixrar som ja kan koppla till datorn och spela genom virtualDJ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.