Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Kolla hÀr hur den kan lÄta:

Är det du som lirar? Grymt snygg gitarr mĂ„ste jag sĂ€ga, till och med i Kittystuket. Skulle verkligen kunna tĂ€nka mig att köpa en sĂ„n om de fanns i vanlig design. Squiern lĂ€t ju jĂ€kligt bra. Undrar hur de stĂ„r sig mot en Fender, om de Ă€r skrĂ€p eller bra guror. Skulle byta ut standardmicken mot en SH-5 eller SH-10.

Postat

Förut hade Fender en Tom Delonge Stratocaster, men den sÀljs inte ny lÀngre.

_c513097_image_0.jpg

Postat
Är det du som lirar?

Nej, ingen aning om vem killen Àr. Jag har aldrig varit i VÀxjö ens.

TyvÀrr sÄ ligger mitt gitarrspelande pÄ en klart lÀgre nivÄ.

Postat
Hitta precis en jag ocksÄ genom google. Kanske Àr samma modell?

57_lg.jpg

Ser ut att vara pÄ Tom Delongemodellen! Sett honom mer med den fÀrgen Àn den gula tror jag!

0.40 in dÀr ungefÀr ser man vÀl hyfsat, lyckades inte googla fram nÄgra vettiga stillbilder.

Blink, vÀcker gamla minnen... Ah.

Postat (redigerat)

Damn, jag har svurit pĂ„ att aldrig mer köpa en signaturgitarr och tĂ€nker inte göra det heller. Synd att inte dessa finns som standard i Fenders katalog. Är ju suverĂ€nt med en Fender Jr i stil med Les Paul Jr eftersom sĂ€kert fler Ă€n jag sjĂ€lv endast anvĂ€nder humbucker i stallposition. Resten av alla rattar och switchar Ă€r bara i vĂ€gen.

Redigerat av Soxic
Postat
Damn, jag har svurit pĂ„ att aldrig mer köpa en signaturgitarr och tĂ€nker inte göra det heller. Synd att inte dessa finns som standard i Fenders katalog. Är ju suverĂ€nt med en Fender Jr i stil med Les Paul Jr eftersom sĂ€kert fler Ă€n jag sjĂ€lv endast anvĂ€nder humbucker i stallposition. Resten av alla rattar och switchar Ă€r bara i vĂ€gen.

RĂ€knas Hello Kitty-gitarren som signaturmodell?!? 🙂

HÄller för övrigt med angÄende överflödiga rattar och switchar.

Postat

Köp en strata och fixa/lÀmna in sjÀlv dÄ. Behövs ju bara en mick och ett nytt plektrumskydd.

Postat (redigerat)

en rÀtt cool gitarr Àr cheetah chromeŽs (DEAD BOYS) gibson:

dead boys. sonic reducer

Redigerat av sixties
Postat (redigerat)
RĂ€knas Hello Kitty-gitarren som signaturmodell?!? 🙂

HÄller för övrigt med angÄende överflödiga rattar och switchar.

Inte signatur, men jag kan ju inte tjacka en Kittygura ha, ha. För det första, förutom det uppenbara att det Àr en kittygitarr, sÄ Àr den inte full size dÄ den Àr gjord för barn och dessutom Àr det en Squire och i det hÀr fallet inte en sÀrskilt bra Squire.

Köp en strata och fixa/lÀmna in sjÀlv dÄ. Behövs ju bara en mick och ett nytt plektrumskydd.

😼 Det Ă€r ju sant! Fan, vad dum jag Ă€r. 😠

en rÀtt cool gitarr Àr cheetah chromeŽs (DEAD BOYS) gibson:

dead boys. sonic reducer

Tack sixties, men Fender ska det va! 😎

Redigerat av Soxic
Postat
Tack sixties, men Fender ska det va! 🙂

vill du ha en humbucker sÄ kör pÄ nÄn gibson, vill du ha singlecoil sÄ kör du fender (eller p90 pÄ nÄn sÄdan gitarr).

varför göra tvÀrt om?

Postat
vill du ha en humbucker sÄ kör pÄ nÄn gibson, vill du ha singlecoil sÄ kör du fender (eller p90 pÄ nÄn sÄdan gitarr).

varför göra tvÀrt om?

Sixties, jag har spelat pĂ„ Fender hela mitt liv och spelkĂ€nslan Ă€r för mig fantastisk! Har en Les Paul och trivs inte sĂ€rskilt bra med formen, designen, etc. SĂ„ Ă€r det bra. Volvo eller Saab liksom. 🙂

Jag har installerat en humbucker pÄ min ena strata, sÄ det Àr inga problem. LÄter perfekt med en Sh-5:a dÀr i stall-lÀget kan jag intyga!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.