Jump to content
Annons

Du som har ett EMU 0404 usb 2.0. Titta här


keepdrivingfast (oregistrerad)

Recommended Posts

keepdrivingfast (oregistrerad)

hej!

Har väl mer eller mindre bestämt att jag skall köpa ett Emu 0404 usb 2.0. Blir nog bra, men det finns en grej som jag undrar över. I olika trådar så är det en grej som är återkommande hela tiden och det är den att ljudkortet får andra mediaspelare att 'knasa', eller dom inte riktigt fungerar ihop. Man får starta om ljudkortet etc

Har det varit så för er alla som har ett sådant kort? Eller har det fixat sig efter ett tag? Är ni nöjda? Någon som jobbat mycket med gitarrinspelning etc?

Ps(vad använder ni för mic?)

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=8...mp;artno=179851

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nickponcho (oregistrerad)

Hej!

Nja det var de tidiga drivisarna.. de som finns nu är tipp topp, fungerar klockrent.

Du kan få köpa mitt kort för 1500kr har bytt till protools och har mitt 0404 usb2 i kartong med programvaror m.m.

MVH

Nick

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har senaste drivrutinen men för mig har problemet kvarstått. Dock behöver jag inte starta om det lika ofta som förr av nån anledning.

Men kan iallafall inte få ljud ur två applikationer samtidigt som tex Cubase och någon webbläsare. Men det e kanske bara jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mitt interna ljudkort avaktiverat och har jag grejat med Cubase så måste jag ändra från 44.1 till 48 kHz...det är väl det enda.

Vet inte om man kan få andra applikationer att ta tillbaka kontrollen automatiskt, det vore rätt skönt...

Link to comment
Dela på andra sajter

keepdrivingfast (oregistrerad)
Hej!

Nja det var de tidiga drivisarna.. de som finns nu är tipp topp, fungerar klockrent.

Du kan få köpa mitt kort för 1500kr har bytt till protools och har mitt 0404 usb2 i kartong med programvaror m.m.

MVH

Nick

tar mig en funderare...........

Link to comment
Dela på andra sajter

keepdrivingfast (oregistrerad)
Hände mig förut när jag körde tidigare drivisar med xp. Efter jag skaffat win7 och kör de nya drivisarna fungerar det felfritt.

men körde du inte dom nya drivisarna på xp? Har ju XP själv

Link to comment
Dela på andra sajter

keepdrivingfast (oregistrerad)
Jag har mitt interna ljudkort avaktiverat och har jag grejat med Cubase så måste jag ändra från 44.1 till 48 kHz...det är väl det enda.

Vet inte om man kan få andra applikationer att ta tillbaka kontrollen automatiskt, det vore rätt skönt...

ok, vad för typ av musik har du spelat in? Har du spelat in gitarr / bas? Om, hur funkade det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Larsson (oregistrerad)

Jag har inga som helst problem med mitt kort. Har avinstallerat det interna och spelar in utan problem och kan använda andra applikationer också. Jag har inte spelat in jättemycket gitarrer, bara några akustiska men det har funkat bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

keepdrivingfast (oregistrerad)
Jag har inga som helst problem med mitt kort. Har avinstallerat det interna och spelar in utan problem och kan använda andra applikationer också. Jag har inte spelat in jättemycket gitarrer, bara några akustiska men det har funkat bra.

ok, var du för operativsystem?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, vad för typ av musik har du spelat in? Har du spelat in gitarr / bas? Om, hur funkade det?

Har väl inte spelat in så fasligt mycket än alls men det låter helt ok tycker jag som inte har så höga krav.

Kör med en Studio Projects B1...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...