Jump to content
Annons

Addictive drums och RetroPak


debatt

Recommended Posts

Hej!

Köpte Add drums och RetroPak för... tjaaa.. tiden går, ungefär ett år sen?

I samband med en ominstallation av Win XP som var absolut nödvändig så försvann alla program naturligtvis.

Jag satt därför här och ominstallerade Add drums och RetroPak och kors i taket, de verkar hittas direkt av Cubase denna gången...

MEN... det står att jag måste auktorisera inom 10 dagar igen.

På xln audios site finns jag ju med och har där två nummer för dessa två artiklar redan.

SKA jag auktorisera på nytt? Det verkar innebära ett nytt nummer t.ex.....?!?

☺️

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har gjort detta själv några ggr pga ominstallation.

Du har ju möjlighet att använda 2 authorizations per licensnumer.

Så, gör en ny och bocka i vad du vill auktorisera. Har du brukat båda säger den till och du måste ta bort något computerID.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ok, tack för svaret. Jag väntar svar från dem nu.

Känns lite obekvämt att använda bägge auktoriseringarna för vardera produkt, när det handlar om samma produkt och samma dator.

Gäller "bara" att placera de trumljud man vill ha på sitt 25 tangenters nano-keyboard sedan. Som det var nu när jag provade så var det ingen bastrumma eller snare, men alla tom toms och en massa cymballjud. Ändrade jag med oktavskift så framträdde bastrumma och snare, men alla tom toms försvann... Men det är väl en del av en kaka, dvs. "piece of a cake"?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej, ett litet förtydligande:

Du kan auktorisera/använda dina XLN-produkter på 2 datorer samtidigt. Om du byter dator eller ominstallerar kan du ta bort gamla auktoriseringar och göra nya. Den enda begränsningen är alltså att du bara kan ha 2 samtidigt - du kan alltså ominstallera och auktorisera om så många gånger du behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Lars! Finns det en special version av Addictive Drums för Ableton Live?

Den senaste versionen av Addictive Drums (och även de tidigare) fungerar bra i Ableton Live. Det är samma version som används till alla andra hostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...