Memphis Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Kirsten Dunst! Vinnare av Memphis Grand Award for the Actor Guess Competition är: DINGIS! 😮
Memphis Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Kom ju på att jag måste läsa lite böcker som utspelar sig i London innan jag drar dit! Någon som har tips? Något av Dickens samt någon Sherlock Holmes-bok känns ju faktiskt ganska givet. När ska du dit? Och hur länge?
Overkill Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Hittade i en guidebok något Dickensmuseum som ligger där han bodde 1837-1839 (tror det var då, han skrev iaf Oliver Twist där) och ett Sherlock Holmes-museum på baker street där Holmes bodde i böckerna. Därför hade det ju varit kul att läsa något relaterat till detta.
Overkill Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Dr Jekyll and Mr Hyde utspelade sig väl i London? Den har jag läst, men det var typ i åttan.
Neosus Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Jag har handlat!!! 😆 :lol: 😆 HAHAHAHAHA 😆 :lol: 😆 ...va kul
Memphis Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Drar mig här, ska upp kl 6 imorn för att åka te UA på praktiken. Ska bli riktigt spännande att få arbeta me riktiga ingenjörer, lite nervöst dock, men har iofs träffat flera utav dem tidigare och de e rätt chill ändå. Wish me luck! Hajjrå!
Overkill Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Jag har en idé för en hemsida som skulle vara sjukt användbar men vet inte riktigt hur man genomför det på bästa sätt.
Overkill Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 I grund och botten bygger idén på att man rätt ofta har någon kreativ människa vars verk man vill utforska men inte riktigt vet var man ska börja. Det kan vara ett band, en författare, en manusförfattare, en regissör, etc. Ibland kan det vara väldigt svårt att veta vad man ska börja med, och ofta brukar jag själv leta efter det som anses vara det bästa – handlar det om indieband kollar jag vilken skiva pitchfork tyckte bäst om, filmer kan man använda IMDb till. Men är det något annat band eller en författare kan det vara svårt. Idén är alltså att man ska kunna söka på ett namn för att få reda på vilket verk som är det som står ut från mängden och det som oftast lyfts fram som berörde persons bästa. Frågan är bara hur man får fram vilket verk som är det som står ut – en wiki lär ju inte funka, röstningssystem kräver lite engagemang från mycket folk.
slejnard Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Träffade en i Sthlm som känner en annan som blev erbjuden att vara med när MAX startades. Han ångrar sig förmodligen nu.
Dingbats Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Låter bra men svårt. Anmäl dig till draknästet Grejen med Draknästet är ju att man ska ha en bra idé som är väl uttänkt. Men jag gillar konceptet, även om jag inte heller kan komma på hur man skulle göra.
Overkill Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Nej det är lite trixigt att lösa det. Ska försöka låna To Kill a Mockingbird, nån Sherlock Holmes- och Charles Dickens-bok imorgon.
Dingbats Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Jag dagdrömde förut om en hypotetisk tjej som läste filmvetenskap som jag kommer träffa på en fest. Vi bestämde att vi skulle träffas och se en film nån gång. Fattade först nu att hon menade att vi skulle ha sex
Overkill Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 När åker du? Hur ska du hinna läsa allt? 11 juli. Det går ju ganska fort att läsa om man bara kommer in i det. Jag har ju inget bättre för mig så jag kan ju lika gärna pressa böcker.
Dingbats Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 11 juli. Det går ju ganska fort att läsa om man bara kommer in i det. Jag har ju inget bättre för mig så jag kan ju lika gärna pressa böcker. Ja, dåså, då ska det väl gå bra.
Dingbats Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Vilken tur jag har att jag är snyggast i hela världen! Vilken förmån.
debatt Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 "Fever Pitch" av Nick Hornby "Bridget Jones dagbok" av Helen Fielding "Vita tänder" av Zadie Smith LONDON
Dingbats Postat 6 juni 2010 Postat 6 juni 2010 Lyssnar för en gångs skull på Fleet Foxes (på låg volym).
Recommended Posts