Jump to content
Annons

Bygga in fläkt i stärkaren?


merbid

Recommended Posts

Jag har tänkt köpa en Laneyrörcobo nu i dagarna, men vad jag har förstått så blir den helt ohyggligt varm, för varm för sitt eget bästa. jag har sett stärkare med en liten fläkt i. var får man tag på en sådan liten rackare och var ska man sätta den?

det var tydligen så att de övriga grejerna led av att rören blev så varma (typ 😄 )

Sen undrar jag om någon har provar Boss cs2 compressor sustainer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

egentligen måste de väl inte det? värmen e ju liksom bara en bieffekt.... när man distar ljudet i en rörförstärkare så låter man ju slutstegsrören jobba lite mer än vad dom egentligen klarar av o det blir dom ju lite varma av men ja tror inte de efarlit.... vore konstit om den va producerad så iaf så att den blev för varm för sitt eget bästa

Link to comment
Dela på andra sajter

Rör behöver bli uppvärmda en liten stund innan de låter som bäst - men om det känns som om det blir FÖR varmt, så ska det nog inte kunna vara något problem att sätta en fläkt som blåser bort det värsta... Uppvärmningen gäller ju själva röret i sig - och det fortsätter vara varmt inne i röret även om man blåser bort det värsta överskottet utanför.

Fläktar hittar du exempelvis hos ELFA eller hos någon datorbutik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...