Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte The Arks tidning eller skivan eller vad det Àn Àr.

Tycker The Ark Àr kungligt bra och sÄg fram mot releasen av denna.

Vill diskutera endast musiken/prod och inte deras geniala försÀljnings strategi!

LÀste i DN att det var den bÀsta skiva som the Ark slÀppt och det Àr för tidigt för mig att uttalas sig om det.

Just nu tycker jag det spretar mycket i soundet.

Det digital distar t.o.m pÄ sina stÀllen.

LÄt 9 pumpar pÄ tok för mycket nÀr sÄng som Àr ocksÄ pÄ tok för hög lÀmnar ljudbilden. (LÄter brickwall om hela plattan)

Nu har de ju inte hafsat ihop en skiva utan anvÀnd sig utav Phat Fab som jag gillar som fan. Kommer han till sitt rÀtt hÀr?

Ingen lÄt har fastnad direkt. Just nu Àr jag lite skeptisk till plattan den Àr pÄ sina stÀllen för teatraliskt pÄ ett för seriöst sett.

Kanske för att Ola just spelade Jesus Christ superstar, vad vet jag? ......BuuhhÀÀÀÀ, snyft. (för höga förvÀntningar)

Med all sĂ€kerhet sĂ„ kommer den att vĂ€xa men just nu Ă€r jag bara lite förvĂ„nad vid första intrycket. 😠

Annons
Postat

Tycker att dom kan vara mycket bra nÀr dom fÄr till det men jag har tyvÀrr inte hunnit lyssna pÄ skivan Àn. Ska nog ta och köpa den dÄ den ÀndÄ var sÄ billig tillsammans med ett magasin dessutom. Tycker att det bör uppmuntras.

Postat
Tycker att dom kan vara mycket bra nÀr dom fÄr till det men jag har tyvÀrr inte hunnit lyssna pÄ skivan Àn. Ska nog ta och köpa den dÄ den ÀndÄ var sÄ billig tillsammans med ett magasin dessutom. Tycker att det bör uppmuntras.

Tjena mannen...missade du mitt PM pÄ KR!?

Och hĂ€r gĂ„r det inte att PM:a dig alls! 🙂

Postat

har inte hört nÄgot förutom singeln som Àr rÀtt platt. LÄtkonceptet tagit direkt ifrÄn ziggy stardust.

men i ett sammanhang pÄ skiva sÄ kanske den lyfter.

Postat

aROCKER: jag tror jag fick ditt PM men tyvÀrr glömde jag bort det Àr lite mycket just nu. Har nog tyvÀrr inte tid att lÀgga nÄgra strÄkar just nu.

(Annars har du ju min address som Àr bÀttre att anvÀnda Àn att PM pÄ kontrollrummet som jag nÀstan aldrig besöker.)

Hursom, lycka till med lÄten!

Postat
har inte hört nÄgot förutom singeln som Àr rÀtt platt.

Hörde nyss singeln pÄ Spotify. HÄller med om att mixen lÀt platt.

Som att man fokuserat alldeles för mycket pÄ hög RMS pÄ bekostnad av sound och djup.

Postat
aROCKER: jag tror jag fick ditt PM men tyvÀrr glömde jag bort det Àr lite mycket just nu. Har nog tyvÀrr inte tid att lÀgga nÄgra strÄkar just nu.

(Annars har du ju min address som Àr bÀttre att anvÀnda Àn att PM pÄ kontrollrummet som jag nÀstan aldrig besöker.)

Hursom, lycka till med lÄten!

InlÀmnad och tÀvling pÄ G redan!

OffT! 🙂

Postat

Kom att tÀnka pÄ lite OT för trÄden

Tycker det Àr genialt att de anvÀnda sig av Andres Lokko i den inledande texten.

Att andra recensenter skulle skriva ner plattan skulle ju ses som att Andres har dĂ„lig smak och det finns ju inte! 🙂

Postat

GĂ€ller det fortfarande?

Jag kom att tÀnka pÄ det, milt sagt, reserverade mottagande KillinggÀngets uppsÀttning pÄ Dramaten fick av kuturrecensenter.

Har fÄtt för mig att Andres gloria sitter lite pÄ sniskan nu för tiden.

Postat

Nja, det har inte hindrat honom frÄn att fÄ prestigefulla pris och Àven ge ut sina samlade 'verk' i bokform.

Killen Àr fortfarande en institution. Personligen har jag inget emot det dÄ han trots allt baserar sitt skrivande pÄ ett ganska gediget och brett kunnande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.