4Trax Postat 3 maj 2010 Postat 3 maj 2010 Köpte The Arks tidning eller skivan eller vad det Ă€n Ă€r. Tycker The Ark Ă€r kungligt bra och sĂ„g fram mot releasen av denna. Vill diskutera endast musiken/prod och inte deras geniala försĂ€ljnings strategi! LĂ€ste i DN att det var den bĂ€sta skiva som the Ark slĂ€ppt och det Ă€r för tidigt för mig att uttalas sig om det. Just nu tycker jag det spretar mycket i soundet. Det digital distar t.o.m pĂ„ sina stĂ€llen. LĂ„t 9 pumpar pĂ„ tok för mycket nĂ€r sĂ„ng som Ă€r ocksĂ„ pĂ„ tok för hög lĂ€mnar ljudbilden. (LĂ„ter brickwall om hela plattan) Nu har de ju inte hafsat ihop en skiva utan anvĂ€nd sig utav Phat Fab som jag gillar som fan. Kommer han till sitt rĂ€tt hĂ€r? Ingen lĂ„t har fastnad direkt. Just nu Ă€r jag lite skeptisk till plattan den Ă€r pĂ„ sina stĂ€llen för teatraliskt pĂ„ ett för seriöst sett. Kanske för att Ola just spelade Jesus Christ superstar, vad vet jag? ......BuuhhÀÀÀÀ, snyft. (för höga förvĂ€ntningar) Med all sĂ€kerhet sĂ„ kommer den att vĂ€xa men just nu Ă€r jag bara lite förvĂ„nad vid första intrycket. đ
DivineCo Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Tycker att dom kan vara mycket bra nÀr dom fÄr till det men jag har tyvÀrr inte hunnit lyssna pÄ skivan Àn. Ska nog ta och köpa den dÄ den ÀndÄ var sÄ billig tillsammans med ett magasin dessutom. Tycker att det bör uppmuntras.
aROCKER Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Tycker att dom kan vara mycket bra nĂ€r dom fĂ„r till det men jag har tyvĂ€rr inte hunnit lyssna pĂ„ skivan Ă€n. Ska nog ta och köpa den dĂ„ den Ă€ndĂ„ var sĂ„ billig tillsammans med ett magasin dessutom. Tycker att det bör uppmuntras. Tjena mannen...missade du mitt PM pĂ„ KR!? Och hĂ€r gĂ„r det inte att PM:a dig alls! đ
MattiasA Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 har inte hört nÄgot förutom singeln som Àr rÀtt platt. LÄtkonceptet tagit direkt ifrÄn ziggy stardust. men i ett sammanhang pÄ skiva sÄ kanske den lyfter.
DivineCo Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 aROCKER: jag tror jag fick ditt PM men tyvÀrr glömde jag bort det Àr lite mycket just nu. Har nog tyvÀrr inte tid att lÀgga nÄgra strÄkar just nu. (Annars har du ju min address som Àr bÀttre att anvÀnda Àn att PM pÄ kontrollrummet som jag nÀstan aldrig besöker.) Hursom, lycka till med lÄten!
joachime Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 har inte hört nÄgot förutom singeln som Àr rÀtt platt. Hörde nyss singeln pÄ Spotify. HÄller med om att mixen lÀt platt. Som att man fokuserat alldeles för mycket pÄ hög RMS pÄ bekostnad av sound och djup.
aROCKER Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 aROCKER: jag tror jag fick ditt PM men tyvĂ€rr glömde jag bort det Ă€r lite mycket just nu. Har nog tyvĂ€rr inte tid att lĂ€gga nĂ„gra strĂ„kar just nu.(Annars har du ju min address som Ă€r bĂ€ttre att anvĂ€nda Ă€n att PM pĂ„ kontrollrummet som jag nĂ€stan aldrig besöker.) Hursom, lycka till med lĂ„ten! InlĂ€mnad och tĂ€vling pĂ„ G redan! OffT! đ
4Trax Postat 4 maj 2010 TrĂ„dstartare Postat 4 maj 2010 Kom att tĂ€nka pĂ„ lite OT för trĂ„den Tycker det Ă€r genialt att de anvĂ€nda sig av Andres Lokko i den inledande texten. Att andra recensenter skulle skriva ner plattan skulle ju ses som att Andres har dĂ„lig smak och det finns ju inte! đ
joachime Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 GÀller det fortfarande? Jag kom att tÀnka pÄ det, milt sagt, reserverade mottagande KillinggÀngets uppsÀttning pÄ Dramaten fick av kuturrecensenter. Har fÄtt för mig att Andres gloria sitter lite pÄ sniskan nu för tiden.
DivineCo Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Nja, det har inte hindrat honom frÄn att fÄ prestigefulla pris och Àven ge ut sina samlade 'verk' i bokform. Killen Àr fortfarande en institution. Personligen har jag inget emot det dÄ han trots allt baserar sitt skrivande pÄ ett ganska gediget och brett kunnande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.