Jump to content
Annons

hemstudio i 1-plans radhus


hwasser

Recommended Posts

Tja jag kommer eventuellt att flytta till ett 1plans radhus i höst, och kommer ha ett eget studiorum där. Det jag har är digitaltrummor, elgitarr, elbas, akustisk gitarr och så kommer det sjunger och skrikas och growlas. (så sång kommer förmodligen att låta högst). Det jag har som plan är typ det här:

sadasd-586.jpg

tryck här: http://www.ladda-upp.com/bilder/34320/sadasd om ni inte ser bilden

Det röda är saker jag tänker bygga till, exempelvis bygga för dörren, och sen bygga en ytterligare vägg ca 5 cm (lite luftspalt har jag hört dämpar extra?) från vanliga väggen. Plan 1 är att bygga en gipsvägg och fylla den med ecophon-skivor (alltså flera lager ecophon, för det har jag fri tillgång till, har ca 80 st 60x120 cm plattor på vinden och kan få tag i fler gratis). Räcker det här tror ni?

Jag kan evetuellt lägga betongvägg också, eftersom att det bara är stengrund under golvet.

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Rum i rum kostar för mycket att bygga och tar för lång tid och kommer ju krympa rummet för mycket, och dessutom är det fönster i rummet, blir bara askrångligt så det skippar jag. (har byggt en liknande vägglösning hemma i en uthyrningsdel genom att bara lägga nåt ljuddämpade trä som extra vägg, dämpade typ allt, innan hörde man när dom pratade där inne, nu kan han t.o.m. dricka öl och lyssna på musik utan att vi hör någonting alls, alltså jag syftar på att man inte äns hör tvn om man lägger örat mot väggen).

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...