Jump to content
Annons

EWQL Composers Collection - Missade rean! :(


Fierze

Recommended Posts

Har under april förberett mig för att köpa East West Complete Composers Collection frĂ„n Thomann för kanonpriset €799! TyvĂ€rr framgick det inte pĂ„ deras sida att detta erbjudande var tidsbegrĂ€nsat (och nĂ€r det skulle upphöra), och nu i veckan nĂ€r jag kollade igen sĂ„ var priset uppe pĂ„ €1111. JĂ€kligt surt att missa ett sĂ„nt erbjudande med en hĂ„rsmĂ„n mĂ„ste jag sĂ€ga.

Har nu Ă€ven kollat pĂ„ dv247 och dĂ€r Ă€r priset ÂŁ799 (motsvarar €911), vilket blir cirka 1200:- mer Ă€n pĂ„ thomann med dagens valutakurser. Har dĂ„ dock inte rĂ€knat pĂ„ skillnader i frakt osv.

TÀnkte kolla med er pÄ forumet ifall ni vet i vilken butik/webshop ett nytt EWQL Complete Composers Collection Àr allra billigast, inklusive fraktkostnad till Sverige? Det finns ju fler butiker Àn de jag nÀmnt ovan, men har lite dÄlig koll pÄ dessa.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Ta en titt pÄ EastWest hemsida, har för mig att de har en massa prisvÀrda bundles dÀr som man kan konfigurera innehÄllet i sjÀlv.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Tror du missade en nolla förresten. 😄

Hoppas du hittar ett hyggligt pris.

Och jag tror du missade ett ord eller tvĂ„ 😄 Jag jĂ€mförde skillnaden i svenska kronor mellan 799 pund och 799 euro.

Ta en titt pÄ EastWest hemsida, har för mig att de har en massa prisvÀrda bundles dÀr som man kan konfigurera innehÄllet i sjÀlv.

Tack för tipset, antar att du menade soundsonline.com? Verkar dock inte som att det finns nĂ„got lika prisvĂ€rt dĂ€r, de tar $1495 för hela paketet, motsvarande €1133.

Det gÄr att konfigurera vilka instrument som ingÄr men oavsett hur man vÀljer sÄ verkar det bli dyrare Àn hela Composers Collection som sÀljs pÄ dv247.com.

Fler bud mottages tacksamt.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har sj de paketet Ä Àr verkligen helnöjd finns sÄ jÀvla mycket att vÀlja mellan! Och de flesta ljuden Àr riktigt realistiska om man fÄr till dem nÄgorlunda!

FÄr mail frÄn EW om erbjudanden varje vecka i stort sett sÄ vÀnta lite till sÄ blir det sÀkert rea pÄ paketet igen!

Edit: Har för mig att dem kommer med en ny version av PLAY inom kort! Vet inte om det Ă€r vĂ€rt att vĂ€nta 😄 Men prisat lĂ€r vĂ€l ligga pĂ„ en 14-15000 för paketet!

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Har sj de paketet Ä Àr verkligen helnöjd finns sÄ jÀvla mycket att vÀlja mellan! Och de flesta ljuden Àr riktigt realistiska om man fÄr till dem nÄgorlunda!

FÄr mail frÄn EW om erbjudanden varje vecka i stort sett sÄ vÀnta lite till sÄ blir det sÀkert rea pÄ paketet igen!

Edit: Har för mig att dem kommer med en ny version av PLAY inom kort! Vet inte om det Ă€r vĂ€rt att vĂ€nta 🙂 Men prisat lĂ€r vĂ€l ligga pĂ„ en 14-15000 för paketet!

Tja, Ă€r inte sĂ„ sĂ€rskilt peppad pĂ„ att plötsligt lĂ€gga en dryg tusing mer för CCC jĂ€mfört med thomanns €799, men jag Ă€r jĂ€kligt trött pĂ„ att vĂ€nta ocksĂ„. Har vĂ€ntat en mĂ„nad nu pĂ„ att samla ihop köpeskillingen och det kĂ€nns egentligen som man vĂ€ntat i hela sin musikaliska karriĂ€r pĂ„ att Ă€ga ett sĂ„nt hĂ€r fett helhetspaket.

Hur Àr det nu, Àr det dyrare frakt frÄn dv247.com Àn frÄn Thomann.de?

Jag förutsÀtter, pga bristen pÄ fler nÀmnda alternativ (utom ev soundsonline), som att det inte finns nÄgon annan affÀr i Europa som har lÀgre priser Àn dessa butiker ?

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

HÖH! Nu stĂ„r det att priset sĂ€nkts igen, frĂ„n €1111 till €818!! Bara nĂ„gra spĂ€nn mer Ă€n det tidigare kampanjpriset pĂ„ €799.

http://www.thomann.de/se/east_west_complet..._collection.htm

Tjoho, ingen tid att förlora! Hinner iofs inte idag men i morgon Àr det jag som bestÀller paketet innan de fÄr för sig att höja priset igen.

Passar pĂ„ att slĂ€nga med en iLok och ett FastTrack Ultra nĂ€r jag Ă€ndĂ„ har spenderbyxorna pĂ„. 🙂

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Det var det! Största inköpet pĂ„ lĂ€nge, nu Ă€r det bara att hoppas pĂ„ snabb och krĂ„ngelfri leverans 😛

post-1276-1273337479_thumb.png

Med det hÀr priset för Complete Composers Collection (7877 kr totalt) kostar varje bibliotek som ingÄr i paketet i snitt bara 1125 kronor!

Detta kÀnns som ett riktigt kanonpris dÄ de annars i snitt ligger över 3000 kr per bibliotek om man köper dem var för sig.

(Totalt 21501 kr skulle det gÄ loss pÄ att köpa alla 7 biblioteken separat hos Thomann.de!)

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det var det! Största inköpet pĂ„ lĂ€nge, nu Ă€r det bara att hoppas pĂ„ snabb och krĂ„ngelfri leverans 😛

post-1276-1273337479_thumb.png

Med det hÀr priset för Complete Composers Collection (7877 kr totalt) kostar varje bibliotek som ingÄr i paketet i snitt bara 1125 kronor!

Detta kÀnns som ett riktigt kanonpris dÄ de annars i snitt ligger över 3000 kr per bibliotek om man köper dem var för sig.

(Totalt 21501 kr skulle det gÄ loss pÄ att köpa alla 7 biblioteken separat hos Thomann.de!)

Grattis!!

Du kommer verkligen ha kul med paketet! Dem bidrar med en massa inspiration ocksĂ„ 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Ljudkortet, FastTrack Ultra, var för övrigt ocksÄ grymt bra prissatt pÄ Thomann. 2400 kr jÀmfört med de 4000 som brukar vara standard i Sverige (40% skillnad!).

Grattis!!

Du kommer verkligen ha kul med paketet! Dem bidrar med en massa inspiration ocksĂ„ 😆

Det hoppas jag pÄ, ska försöka undvika prestationsÄngest pÄ grund av dessa kraftigt ökade möjligheter att realisera mina musikaliska idéer!

HÄller Àven pÄ att lÀsa en bok om orkestrering nu vilket nog Àr vÀldigt nyttigt för att fÄ bÀttre koll pÄ instrumentation och arrangering etc.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

HAHA..! Argh, nu har Thomann sĂ€nkt priset ytterligare 1400 spĂ€nn pĂ„ en vecka, till €666! Det verkar ju helt omöjligt att förutspĂ„ vilka prisfluktuationer som East West driver igenom i de hĂ€r produkterna!

Köper man billigt sĂ„ sĂ€nker de mer efterĂ„t och vĂ€ntar man med köp sĂ„ höjer de plötsligt svinmycket. 😄 Man kan liksom inte vinna för de vĂ€grar ju sĂ€ga till om förĂ€ndringarna pĂ„ förhand ocksĂ„. Men jag Ă€r Ă€ndĂ„ nöjd med mitt inköpspris och glad att jag inte köpte CCC för €1111 för tvĂ„ veckor sedan hehe, snacka om att man skulle kĂ€nt sig blĂ„st.

Det lĂ€r vara nyslĂ€ppta Hollywood Strings som orsakat panikrea i allt annat den hĂ€r gĂ„ngen. Jag trodde det var dĂ€rför Thomann sĂ€nkte CCC frĂ„n €1111 till €818, men det fanns visst Ă€nnu mer krut i bössan.

NĂ„ja, Ă€r det nĂ„n som funderar pĂ„ att köpa CCC sĂ„ gör det nu eller aldrig. Dessutom har ju euron tappat rejĂ€lt mot kronan pĂ„ sistone ⚠

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
Nu har de sĂ€nkt priset till 547€.. 😄

Hmm, det stĂ„r €666 nĂ€r jag kollar nu i alla fall, men inget Ă€r vĂ€l omöjligt verkar det som.

Helt sjukt som sagt, hur mycket de drar priset upp och ner var och varannan dag.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...