Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har tänkt köpa en macbook pro för att använda tillsammans med mitt Fireface 400. Efter att ha tillbringat säkert 10 timmar på olika forumtrådar vilka tar upp Macbook Pros tidigare bekymmer med firewire, och den eventuella lösningen på detta problem sedan June 2009 upplagan, är jag fortfarande osäker på om Fireface 400 fungerar OPTIMALT med Macbook Pro. En del användare verkar fortfarande uppleva vissa kompabilitetsproblem.

Eftersom de användare som inte har bekymmer som bekant sällan hörs särskilt ljudligt på forumen tänkte jag höra om det finns någon här som kan komfirmera att de använder macbook pro (Juni 2009 och framåt) med FF 400/800 och inte upplever några som helst bekymmer?

Mycket tacksam för svar

Esaias

Annons
Postat (redigerat)
"- FW643 (FW800, PCI ID 5901) and FW533 (FW400, PCI ID 5903) Revision 7: no problems"

http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=1475&p=7

Tack för snabbt svar!

Jag har läst den tråden, och bitvis verkar det ju betryggande men på andra forum och bloggar låter det inte likadant. Är fortfarande tacksam för ifall folk här på forumet kan konfirmera att setupen funkar för dem.

Redigerat av Esaias
Postat

Kör macbook pro mars 2010 =) och FF800. Logic9 Nemas problemas

Postat
Kör macbook pro mars 2010 =) och FF800. Logic9 Nemas problemas

Menar du att du köpte den i Mars eller menar du egentligen den senaste macbook pro som släpptes i April?

Postat

=) köpte den i mars ej i5 modellen utan modellen innan med 2.8c2d processor. Har faktiskt inte kört 32 samples buffer size. Men kan prova under dagen om du verkligen vill veta =)

Postat
=) köpte den i mars ej i5 modellen utan modellen innan med 2.8c2d processor. Har faktiskt inte kört 32 samples buffer size. Men kan prova under dagen om du verkligen vill veta =)

Det är Esaias som vill veta ...

Postat
Det är Esaias som vill veta ...

Allright. Kollar om en stund. Hur många kanaler?

Postat
Allright. Kollar om en stund. Hur många kanaler?

Behöver inte vara ett stort projekt, några spår (ned några pluggar på) samt några virtuella instrument räcker. Så länge det inte knastrar eller glitchar om man spelar på ett instrument medan man spelar upp projektet. Annars så kan du ju köra Firechild's Logic benchmark.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.